Az első pillanattól kezdve ellenezte az Országos Taxisszövetség (OTSZ) a rakpartok lezárását Metál Zoltán, a szervezet elnöke szerint.
Az elmúlt évtizedekben erősen emelkedett a rakpartokat használó gépjárművek száma, annak ellenére, hogy a menetidő is ezzel arányosan nőtt. Ha ezeket a járműveket a főváros betereli a belvárosba, akkor a jelenlegi dugók még kaotikusabb helyzetet eredményeznek
– emelte ki Metál Zoltán, majd hozzátette, minden gépjárművezető – ahogy a taxisok is – szomorúan veszik tudomásul, hogy egyre nagyobb a közlekedési káosz Budapesten.
Érdemes megnézni, hogy például a Blaha Lujza téren miképpen reagál egy ilyen csomópontban lévő változásra a forgalom: amikor elindulhatnának a József körúton a zöld jelzésre a két forgalmi, továbbá biciklisávon a járművek jobbra a Rákóczi útra, az Astoria irányába, akkor egyszer csak megtorpannak, mert épp akkor a gyalogosoknak is hosszú percekig zöld a jelzőlámpa
– tette hozzá az OTSZ elnöke, aki lapunk megkeresésére válaszolva elmondta, nem azért nem támogatják az elmúlt években a főváros által hozott forgalomcsökkentő intézkedéseket, mert bárkivel is ellenkezni szeretnének, hanem azért, mert véleményük szerint maga a forgalomcsökkentő koncepció a hibás, ugyanis a társadalom többsége ma még igényli a saját gépjármű használatát.
Nem véletlenül nőtt az elmúlt évtizedben az üzembe helyezett használt és új autók száma. Több oka van annak, hogy egyik napról a másikra miért nem használják többen a közösségi közlekedést, és annak is, hogy miért nem szeretnének tömegek kerékpárral közlekedni. Ahogy hosszú évekig a sávlezárások és a felfestett kerékpársávok nélkül is békésen, egymásra figyelve megfértek egymás mellett a közúti közlekedés résztvevői, úgy ez ma sem lenne másként
– emelte ki Metál Zoltán, aki szerint sokan úgy érzik, hogy a kerékpárosoknak több a joga, mint a kötelezettsége más járművekkel szemben. Jelenleg a legnagyobb szükség a korábbi egyensúly visszaállítására van, aminek eredményeként a folyamatos feszültségkeltés helyett józan érveket kellene ütköztetni a higgadt megoldásokkal.
Azzal az intézkedési tervvel, hogy minél több sávot elvesznek az autósoktól – remélve, hogy akkor majd nem ülnek autóba –, nem lesz kisebb a dugók száma. Ellenkezőleg. Még hosszabb és még nagyobb dugók lesznek
– jelentette ki az OTSZ elnöke, majd hozzátette, a taxisok az elmúlt időszakban elkezdték kerülni azokat a helyeket, ahol nagyobb dugók alakulhatnak ki, ahogy az utasok többsége is inkább elfogadja a hosszabb, de gyorsabb kerülőút használatát, mert látják és tapasztalják a mindennapos és egyre nagyobb dugókat.