Megkezdődött az M2 metróvonal és a H8-as/H9-es HÉV összekötésének a megvalósítása: benyújtották a környezetvédelmi engedélyezéshez szükséges dokumentumokat – jelentette be az útépítésekért felelős helyettes államtitkár csütörtökön.
A beruházás megvalósulása után a HÉV-Metrón Cinkotától, anélkül utazhatnak majd az utasok egészen a Déli pályaudvarig a vonatokon, hogy át kelljen szállniuk a M2 metróvonal jelenlegi végállomásán, az Örs vezér terén
– emelte ki a Pántya József. Hozzátette: nem csak az új sínszakaszt fogják megépíteni, hanem lecserélik a régi HÉV járműveket és a biztosítóberendezések, valamint egy járműtelepet és P+R parkolót is építenek.
Azt várják, hogy még a nyáron megszerzik a környezetvédelmi határozatot, ezt követően pedig megkezdődhet az engedélyezési és kivitelezési tervek elkészítésének közbeszerzési eljárása. A négy kerület közlekedését érintő projektet európai uniós forrásból kívánják megvalósítani. A tervezői szerződések megkötésére a jövő év első felében kerülhet sor, és a tervezési folyamat két-három évet vehet igénybe, ezt követően kezdődhet a projekt konkrét megvalósítása – fejtette ki a helyettes államtitkár.
– A cél az, hogy a kötött pályás közlekedés fejlesztése a XXI. század egészében meghatározza a XVI. kerület mindennapjait. Úgy kívánják ezt megvalósítani, hogy az a kerületben élők számára a legideálisabb viszonyokat teremtse
– hangsúlyozta Szatmáry Kristóf (Fidesz) országgyűlési képviselő. Hozzátette: a beruházás jótékony hatással lesz az ingatlanok értékére és a kerület közterületeinek fejlődésére.
Kovács Péter (Fidesz), a XVI. kerület polgármestere hangsúlyozta:
a fejlesztés megoldja a kerület egyik legnagyobb közlekedési problémáját, hiszen megszűnnek a sokszor 8-10 perces várakozást kiváltó szintbeli kereszteződések a HÉV vonalán.
Ugyanis a vonatok a felszíni közlekedés mellett a felszín alatt és felüljárókon fognak közlekedni – magyarázta.
Ez a fejlesztés egyben a főváros legnagyobb környezetvédelmi beruházása is lesz, hiszen az agglomerációban élők a P+R parkolókban lerakhatják majd az autóikat és közösségi közlekedéssel utazhatnak tovább Budapest belvárosába. Ez pedig enyhíti a kialakuló forgalmi dugókat – mondta Kovács Péter. Rámutatott: ezért sem érti, hogy
Karácsony Gergely főpolgármester a megválasztása után miért állította le a projekt előkészítését. Miközben a kampányában még azt ígérte, hogy felgyorsítja a megvalósítást.
Sokat kellett küzdeni a program megvalósításáért, ám oda jutottak, hogy a jelenlegi kormányzat támogatja a projektet – tette hozzá Kovács Péter.