Nagyon fontos változás érinti az elektromos rolleresek tulajdonosait

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kell kötni július16-tól a mikromobilitási eszközökre.

Forrás: Duol, MTI2024. 06. 29. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) kell kötni július 16-tól a mikromobilitási eszközökre, ilyen például a Segway vagy elektromos roller; egyes biztosítók már megjelentek díjtarifáikkal, mások még a végleges kormányrendeletre várnak – mondta a Grantis Hungary Zrt. tanácsadó szakértője az MTI-nek.

Veres Patrik jelezte: 

a kizárólag emberi erővel működtetett járművekre, így az elektromos rásegítéssel működő kerékpárokra vagy a mozgáskorlátozottak által vezetett e-mopedre nem vonatkozik a szabályozás, hasonlóképpen a gördeszkákra sem.

– Az olyan nem emberi hajtású járműveknél, mint az elektromos roller, az eszköz nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e a biztosítás – emelte ki a szakértő.

– A jogszabály szerint kgfb-t kell kötni azokra az elektromos rollerekre, amelyek saját tömege meghaladja a 25 kilogrammot és a tervezési sebessége eléri a 14 kilométer/órát, illetve abban az esetben is, ha az eszköz saját tömege nem éri el a 25 kilogrammot, de a tervezési sebessége meghaladja a 25 kilométer/órát – ismertette.

A rendszám nélküli járműveknél a törvény értelmében a használó is üzemben tartónak minősül

– tette hozzá.

 

És hogy mennyibe kerül majd?

A kgfb díjának nagysága több tényezőtől is függ. Az elektromosroller-szolgáltatók várhatóan valamilyen flottaszerződést kötnek majd egy biztosítóval – vélekedett. A Grantis összesítése szerint jelenleg az elektromos rollerekre érvényes éves kgfb-tarifák pár ezer forint és több százezer forint között mozognak. A nagy eltérés oka, hogy több biztosító még a végleges pénzügyminisztériumi rendelet előtt az egyéb kategóriába tette át a nem emberi hajtású járműveket, hasonló kategóriába, mint például a tesztvezetéseken használt autókat, amelyek biztosítási díja jóval magasabb – tájékoztatott Veres Patrik. A szakértő szerint a rendelet megjelenésével ezek a magas díjak várhatóan változnak.

A biztosítási díj nagyságát több biztosítónál meghatározza az üzemben tartó kora és az eszköz használatának helye

– jegyezte meg.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Pexels)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.