Elkészült az Örs vezér tere zuglói és kőbányai oldalát összekötő új zebra – jelentette be a BKK. A hivatalos közlemény szerint „a Kerepesi út zuglói és kőbányai oldala közötti felszíni gyalogátkelő kialakítását gondos tervezés és előkészítő munka előzte meg.” Az átadott zebrát azonban látványosan csak olyan szögből fotózták, hogy ne látszódjon:
aki Kőbányáról megy át a zuglói oldalra, annak ki kell kerülnie egy trafikot és egy pékséget, a gondos tervezés során ugyanis azokat nem bontották el, a gyalogosoknak alig maradt hely, hogy eljussanak a HÉV-hez.
A BKK-hoz hasonlóan Karácsony Gergely is próbálja eltussolni a feltételezhetően hibás tervezés miatt felmerülő problémákat. Budapest főpolgármestere Facebook-bejegyzésében azt írta: „a közösségi költségvetésnek köszönhetően mostantól akadálymentesen, kényelmesen és biztonságosan lehet átkelni a Kerepesi úton.”
A témával kapcsolatban megkerestük a Városházát és a BKK-t is. Arra voltunk kíváncsiak, hogy
- milyen problémák merültek fel a tervezés során, és miért döntöttek úgy, hogy ebben a formában valósítják meg a gyalogátkelő kialakítását?
- Terveznek még változtatásokat, utólagos korrekciót végrehajtani a helyszínen?
- Tudatosan takarták ki ezt a részt a fotókról ?
Kérdéseinkre cikkünk megjelenéséig nem érkezett válasz, amint ez változik, frissítjük az írást. A zebra megépítése egyébként azért is volt indokolt, mert az érintett helyszínen a villamos mellett eddig is volt biciklis átkelő. A gyalogosok közül sokan ezt használták, de mivel a zöld jelzés hosszát a bringásokhoz állították, sokan átkelés közben kaptak pirosat. A teret kettévágó Kerepesi úton korábban csak az aluljáróban, a Sugár és Árkád közötti hídon, vagy több száz méter kerülővel lehetett átkelni.
Borítókép: A gyalogosok sehogy sem férnek el a felújítás után sem (Fotó: Mirkó István)