Tavasz óta sorban mondják fel a szolgálatot a klímák vezérlőpanelei a gyárilag klimatizált 3-as metró szerelvényeinek vezetőfülkéiben, ami azt jelenti, hogy a vezetőknek gyakran 35-40 fokos hőségben kell a komoly koncentrációt igénylő munkájukat végezni – jelezte több olvasó is a Telexnek.
A vezetők azt mondják, a fülkék hőmérséklete eléri a 35-40 fokot is. A problémát többször jelezték hivatalos formában is, de nem jött válasz, vagy csak annyi, hogy a korábbi kék vonatokon sem volt klíma. Hozzáfűzik, a helyzet a következő nyárra csak romlani fog, ha a BKV vezetősége nem tesz semmit.
A portál megkereste az ügyben a BKV-t, ahol azt válaszolták, hogy a metró klímaberendezéseinek javítását 2023 óta egy hazai vállalkozás végzi, de vannak olyan – alapvetően szoftveralapú – meghibásodások, amelyek javítása a berendezést gyártó orosz partner nélkül megvalósíthatatlan. Hozzáfűzték, a javításokhoz szükséges alkatrészek beszerzésére, illetve új, komplett berendezések szállítására „folyamatban van” a szerződés aláírása, de „a jelenlegi nemzetközi helyzet miatt a szerződés teljesítése során jelentős, hosszú átfutási idővel kell majd számolni”.