Sajtóértesülések alapján a Zala vármegyei hírportál kérdéseket tett fel a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatóságának, amelyből kiderült, a szeptember 14-én késő este a nagykanizsai vasútállomáson történt Tópart InterCity váltó meghibásodása miatt nem arra a vágányra futott be, amelyre kellett volna.
Baleset nem következett be, ellentétben a budapesti Keleti pályaudvaron augusztus 25-én történtekkel. Mint ismert, azon a napon kisiklott egy InterCity a Keletiben, ami jelentős fennakadásokat okozott a vasúti közlekedésben.
Azóta kiderült: két törött csavar okozta a balesetet. Az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének előzetes jelentése szerint ezek a csavarok az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához, és a törésük megakadályozta a megfelelő váltómozgást, ami a szerelvényt a szomszédos, nem számára kijelölt vágányra terelte. A váltórúdnak át kellett volna tolnia a csúcssíneket a helyes pozícióba, azonban ezúttal ez nem jött össze, így a vonat nem tudott a vágányán maradni.
Hasonló eset történt Nagykanizsán is, egy váltónál eltört egy ilyen csavar, de szerencsére nem siklott ki a vonat. A MÁV Kommunikációs Igazgatósága szerdán a Zaol.hu-nak azt írta,
a váltóhibában érintett, Déli pályaudvarról Nagykanizsára közlekedő Tópart IC mintegy húsz utasa egyetlen pillanatra sem volt veszélyben, siklás nem fenyegetett, a váltó meghibásodása miatt azonban a vonat valóban nem a tervezett vágányra futott be. A meghibásodást egy olyan alkatrész friss törése okozta, amelyet a Keletiben történt siklásos baleset után egyébként ellenőriztek és rendben lévőnek találtak a kollégák. A váratlanul fellépő csavartörés okait vizsgáljuk.