A Wizz Air mindössze két étkezési vouchert adott az utasoknak a többórás várakozás idejére. Az első 15 eurós vouchert akkor kapták, amikor bejelentették a járat késését, a második 16 eurós utalványt pedig a járat törlésekor osztották ki. Munkatársunk beszámolója szerint a helyszínen ez a minimális kárpótlás sem volt megfelelő. A reptéren ugyanis mindössze egy kis büfé állt rendelkezésre, ahol étel szempontjából csak szendvicseket, illetve néhány muffint és kekszet lehetett kapni. A kínálat gyorsan elfogyott a több száz várakozónak, és hajnal felé már semmi nem maradt.
Amikor a járat törlését bejelentették, már minden bolt és étterem zárva volt a repülőtéren, így az utasoknak esélyük sem volt arra, hogy máshol ételhez jussanak.
Beteg utasok és idősek a csoportban
A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a várakozók között beteg emberek is voltak. Munkatársunk beszámolója szerint egy súlyosan beteg és több idős ember is volt a csoportban, akiket rendkívüli módon megviselt a hosszú, bizonytalansággal teli várakozás. Az időjárási körülmények ellenére a légitársaság nem tett eleget azért, hogy ezek az emberek megfelelő segítséget és ellátást kapjanak. A szállásuk megoldását és egyéb szükségleteik kielégítését teljes egészében rájuk hagyták, ezzel még inkább nehezítve az amúgy is megterhelő helyzetet.
Miért kellett hajnalig húzni a bejelentést?
Az utasok érthető módon feldúltak voltak, amiért a járat törlését csak hajnali fél egykor közölték velük, annak ellenére, hogy a késlekedés órái alatt már egyértelművé válhatott, hogy a gép nem tud felszállni – fogalmazott a munkatársunk.
A Wizz Air döntése, hogy órákon át bizonytalanságban tartotta az embereket, megalapozott kérdéseket vet fel az ügyfélkezelésükkel és a válságkezelésükkel kapcsolatban.
A hosszú várakozás során sem megfelelő tájékoztatást, sem alternatív megoldásokat nem kaptak az utasok.
Többen felháborodásukat fejezték ki amiatt, hogy a légitársaság a vihar miatti késéseket láthatóan csak elhúzta, ahelyett, hogy időben meghozta volna a döntést a járat törléséről és biztosította volna az utasoknak a megfelelő ellátást, szállást és transzfert, a vihar miatti fennakadások délután kettő órára helyreálltak, mindegyik gép elindult és megérkezett, kivéve a Wizz Air gépe.