Többórás bizonytalanság után, hajnalban cserben hagyta utasait a Wizz Air

A Wizz Air szeptember 24-én ismét mély csalódást okozott utasainak, amikor a Podgorica–Budapest járatot (W62232) több mint 12 órás késés után végül hajnalban törölték. A gép eredetileg 12.50-kor indult volna, de a viharos időjárásra hivatkozva a járatot folyamatosan csúsztatták. Az utasok órákon át várakoztak bizonytalan helyzetben, majd végül hajnal fél 1-kor értesítették őket, hogy a járat nem indul el, és oldják meg a szállásukat és egyéb költségeiket saját maguk.

2024. 09. 25. 13:10
A Wizz Air légitársaság Airbus A321-271NX típusú repülőgépe (Fotó: MTI/Lakatos Péter)
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Wizz Air mindössze két étkezési vouchert adott az utasoknak a többórás várakozás idejére. Az első 15 eurós vouchert akkor kapták, amikor bejelentették a járat késését, a második 16 eurós utalványt pedig a járat törlésekor osztották ki. Munkatársunk beszámolója szerint a helyszínen ez a minimális kárpótlás sem volt megfelelő. A reptéren ugyanis mindössze egy kis büfé állt rendelkezésre, ahol étel szempontjából csak szendvicseket, illetve néhány muffint és kekszet lehetett kapni. A kínálat gyorsan elfogyott a több száz várakozónak, és hajnal felé már semmi nem maradt.

Amikor a járat törlését bejelentették, már minden bolt és étterem zárva volt a repülőtéren, így az utasoknak esélyük sem volt arra, hogy máshol ételhez jussanak. 

Beteg utasok és idősek a csoportban

A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a várakozók között beteg emberek is voltak. Munkatársunk beszámolója szerint egy súlyosan beteg és több idős ember is volt a csoportban, akiket rendkívüli módon megviselt a hosszú, bizonytalansággal teli várakozás. Az időjárási körülmények ellenére a légitársaság nem tett eleget azért, hogy ezek az emberek megfelelő segítséget és ellátást kapjanak. A szállásuk megoldását és egyéb szükségleteik kielégítését teljes egészében rájuk hagyták, ezzel még inkább nehezítve az amúgy is megterhelő helyzetet.

Miért kellett hajnalig húzni a bejelentést?

Az utasok érthető módon feldúltak voltak, amiért a járat törlését csak hajnali fél egykor közölték velük, annak ellenére, hogy a késlekedés órái alatt már egyértelművé válhatott, hogy a gép nem tud felszállni – fogalmazott a munkatársunk.

Többen a székeken fekve aludtak (Forrás: Munkatársunktól)

A Wizz Air döntése, hogy órákon át bizonytalanságban tartotta az embereket, megalapozott kérdéseket vet fel az ügyfélkezelésükkel és a válságkezelésükkel kapcsolatban. 

A hosszú várakozás során sem megfelelő tájékoztatást, sem alternatív megoldásokat nem kaptak az utasok.

Többen felháborodásukat fejezték ki amiatt, hogy a légitársaság a vihar miatti késéseket láthatóan csak elhúzta, ahelyett, hogy időben meghozta volna a döntést a járat törléséről és biztosította volna az utasoknak a megfelelő ellátást, szállást és transzfert, a vihar miatti fennakadások délután kettő órára helyreálltak, mindegyik gép elindult és megérkezett, kivéve a Wizz Air gépe. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Lakatos Péter)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.