Nem a szokványos útépítési technikával készül Zalaegerszegen a nagy sebességű oválpálya, ahol a parabola keresztmetszetű íveket alakítják ki a számítógép vezérelt, speciális híd finisherrel és a függesztett úthengerekkel. Az újonnan épülő oválpályát szemlélték meg a zaol.hu munkatársai, amely, ha elkészül,
hasonlóan fog működni, mint az amerikai NASCAR-versenyek döntött pályája, ahol a meredek falra hajtanak fel az autók.
A járművek folyamatos, hosszú távú, nagy sebességű tesztelését valós körülmények között teszi lehetővé az a High Speed Oval (HSO) pályamodul, aminek már nagyban folyik az építése Zalaegerszegen, a ZalaZONE járműipari tesztpályán. Az európai viszonylatban is unikumnak számító beruházás jövőre készül el, és már a helyszínen dolgozik az az aszfaltozógép, amely a világon egyedülálló módon tud ilyen speciális munkát végezni.
Európa legnagyobb nagy sebességű oválpályáját építik Zalaegerszegen a Duna Aszfalt munkatársai.
A pálya teljes hossza 4,4 kilométer lesz, a parabola kanyarok 45 fokos dőlésszögben készülnek, az úgynevezett neutrális sebesség pedig 200 kilométer/óra lesz a felső kanyarban. A tervek szerint jövő tavasszal adják át az oválpályát, így elkészülnek a tervezett alapelemekkel a ZalaZONE járműipari tesztpályán. Az aszfaltozást olyan speciális gép végzi, amiből egy van a világon, már a használata előtt sok évre előre le kellett foglalni.
A 260 hektáros zalaegerszegi létesítmény a világ legmodernebb tesztpályája lesz, amely ideális környezetet biztosít az aerodinamikai jellemzők, például a légellenállás és a hűtési hatékonyság tesztelésére, mégpedig különböző sebességi tartományban – számolt be fejlesztés részleteiről a zaol.hu.