A kerületek tovább üldözik az autósokat

A baloldali vezetésű kerületek sorra jelentik be, hogy több tízezres sarcot vetnek ki a helyi autósokra. Az előző ciklusban először Józsefváros, majd Újbuda vette el a lakosoktól az otthonaik előtti ingyenes parkolást, ám a választások után több baloldali kerület is felbátorodott, így Ferencváros, Erzsébetváros, Terézváros, Hegyvidék, Zugló és a XIII. kerület is új díjszabási tervezettel állt elő.

2024. 11. 07. 5:20
Parkolóautomata Budapest belvárosában 2022. szeptember 5-én. Ettől a naptól többet kell fizetni a parkolásért Budapesten, a belső kerületekben hatszáz forintba kerül óránként, miután életbe lépett az új, négy zónatípusból álló egységes fővárosi parkolási rendszer.
Fotó: MTI/Balogh Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Baranyiék szerint mindenkinek tömegközlekedéssel, rollerrel és kerékpárral kellene közlekednie Ferencvárosban. Legutoljára ezt a szocializmusban csinálták velünk, hogy megmondták, hogy mire gondolunk. Itt most ugyanez történik a kerületben – hangsúlyozta Gyurákovics Andrea, a helyi Fidesz–KDNP frakcióvezetője miután Baranyi Krisztina, IX. kerületi polgármester rendkívüli testületi ülésen, a második ciklusát megkezdve első intézkedései között húszezer forintos sarcot 

vetett ki azokra a kerületi lakosokra, akik rendelkeznek autóval és az otthonuk előtt kívánnak parkolni. A második autóra már jóval borsosabb árat kell fizetni, 150 ezer forintot. Baranyi Krisztina a testületi ülésen elmondta: magasabb díjat szeretett volna a húszezer forintnál.


– Azzal indokolt, hogy nem volt elég erőszakos az egyeztetéseken a képviselőivel szemben, de ami késik, nem múlik, lesz még magasabb ez a díj. Az első autóra a nagycsaládosoknak és a nyugdíjasoknak a felét kell csak kifizetni, azt javasoltuk: a második autónál is így járjon el az önkormányzat. 

Baranyi szerint nincs olyan háromgyerekes család a kerületben, ahol két autó is található. Így nem terjesztette ki rájuk az engedményt 

– emlékeztetett, majd hozzátette: arra nem kaptak választ, hogy mennyi bevétellel számolnak és mire fogják ezt elkölteni.
– Emellett eladják azokat a telkeket Belső-Ferencvárosban, ahol parkolóházat lehetne építeni. Az is megfelelő lenne, ha leülnének tárgyalni a meglévő parkolóházak üzemeltetőivel, hogy a lakosság kedvezményesen használhassa a parkolókat. A felszabadult közterületi helyekre pedig parkolhatnának a fizetős „vendégek”, ami bevételt hozna a kerületnek. De nem ez a cél, hanem az, hogy az embereket rákényszerítsék az autóik eladására – hangsúlyozta Gyurákovics Andrea.
Zuglóban a momentumos Rózsa András polgármester új parkolási szabályozást alkotna meg, bevezetnék az egész kerületre érvényes kedvezményes lakossági parkolóbérletet is. 

Ennek éves díja harmincezer forint lenne, ezt azok is kiválthatják majd, akik nem fizető övezetben laknak, de parkolnának a kerületben. 

A XIV. kerületben első lépésben nem tervezik a lakossági parkolási díjat drasztikusan emelni, mind­össze háromezer forinttól hatezer forintra változik az összeg autónként éves szinten. Azt nem zárják ki, hogy későbbiekben változhat a szabályozás és baloldali vezetésű kerületek mintájára változtatnánk a tarifát.
Erzsébetvárosban már online aláírásgyűjtés indult a drasztikusan megemelt lakossági parkolódíjak miatt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.