– Felesleges szócséplés helyett fogalmazzuk meg a lényeget, amit nem nehéz megérteni. A 4-es metró beruházása kapcsán kirótt négymilliárd forintos büntetés oka egyszerű. Konkrétan az Alstom 2005-ös közbeszerzési eljárása miatt indítottak a hatóságok eljárást. Ezt a közbeszerzést még a 2006 előtti városvezetés és BKV-vezetés idején bonyolították le. Ezt az alapállást vitatni lehetetlen. Erről a beszerzésről és a kapcsolódó 2006. májusi szerződésről tett az OLAF a jelentésében súlyos megállapításokat, például csalás gyanúja miatt – idézte fel a Magyar Nemzetnek a volt főpolgármester.
Ennek a büntetésnek tehát sem a jelenlegi városvezetéshez, sem pedig az én főpolgármesterségem időszakához nincs köze. Az OLAF-vizsgálat 2016-ban zárult le, ennek alapján 2017-ben tett megalapozott feljelentést Lázár János. A 2017-es dátumnak ez a jelentősége, amit a Népszava cikke igyekszik elmosni. Az Alstom közbeszerzési ügyében büntetőeljárás is indult, aminek gyanúsítottjai vannak, és mai napig sem zárult le
– tette hozzá Tarlós István. A politikus elmondása szerint a szabálytalanságok miatt 2017-ben tett feljelentésre írt a főváros még 2017-ben egy magyarázó észrevételt. A szakminisztérium erre 2024-ben válaszolt.