Tarlós: A Demszky-éra bűnei miatt fizethet Budapest

– Kétségbeesetten fedezné itt valaki a Demszky-kurzust, és ezért a 4-es metró ügyét igyekeznek egyre homályosabbá tenni – mondta el lapunknak a volt főpolgármester.

2024. 12. 12. 16:52
Alstom metrószerelvények a 2-es metróvonal Pillangó utcai megállójánál 2017. január 11-én.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Felesleges szócséplés helyett fogalmazzuk meg a lényeget, amit nem nehéz megérteni. A 4-es metró beruházása kapcsán kirótt négymilliárd forintos büntetés oka egyszerű. Konkrétan az Alstom 2005-ös közbeszerzési eljárása miatt indítottak a hatóságok eljárást. Ezt a közbeszerzést még a 2006 előtti városvezetés és BKV-vezetés idején bonyolították le. Ezt az alapállást vitatni lehetetlen. Erről a beszerzésről és a kapcsolódó 2006. májusi szerződésről tett az OLAF a jelentésében súlyos megállapításokat, például csalás gyanúja miatt – idézte fel a Magyar Nemzetnek a volt főpolgármester.

Ennek a büntetésnek tehát sem a jelenlegi városvezetéshez, sem pedig az én főpolgármesterségem időszakához nincs köze. Az OLAF-vizsgálat 2016-ban zárult le, ennek alapján 2017-ben tett megalapozott feljelentést Lázár János. A 2017-es dátumnak ez a jelentősége, amit a Népszava cikke igyekszik elmosni. Az Alstom közbeszerzési ügyében büntetőeljárás is indult, aminek gyanúsítottjai vannak, és mai napig sem zárult le

– tette hozzá Tarlós István. A politikus elmondása szerint a szabálytalanságok miatt 2017-ben tett feljelentésre írt a főváros még 2017-ben egy magyarázó észrevételt. A szakminisztérium erre 2024-ben válaszolt.

– Az állam most kiszabott büntetése valószínűleg jogos, de hogy a két időpont közti hét évre kamatot számítanának fel, az valóban vitatható. Az egész eljárásban tehát obligón kívül van a tarlósi kurzus és a karácsonyi kurzus is, ezeknek csupán jogutódlás okán van bármilyen szerepe. A többi Népszava-újsághír az ügyben homályt keltő porhintés – jegyezte meg Tarlós István. Kiemelte: amennyiben a 2005-ös esemény miatt már régóta meggyanúsított embereket végül elítélik, akkor a fővárosi önkormányzatnak nem négymilliárd forintot kell visszafizetnie, hanem a teljes, az Alstom kocsik beszerzésére vonatkozó támogatást, ami 25 milliárd forintra rúg.

Amiben a fővárosnak szerintem lehetősége van vitát nyitni, az tehát esetleg a bizonyos hét évre szóló kamat kifizetése. Mert az, hogy az állam nem válaszol egy fővárosi beadványra hét évig, miközben arra 45 napon belül válaszolni kellett volna, erősen vitatható, de ettől még maga a büntetés ténye jogos lehet

– mutatott rá Tarlós István.

Borítókép: Alstom metrószerelvények (Fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.