A tram-train egy hároméves sikertörténet, és kicsiben megmutatja azt, hogy milyen lehet a vasút nagyban, hogyha minden célunkat elérjük, hogy miért érdemes fejleszteni a pályát, új járműveket vásárolni és a rájuk épülő szolgáltatást fejleszteni – mondta el a közösségimédia-oldalán közzétett videójában Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Amikor kicsit több, mint három évvel ezelőtt az első vasútvillamos útjának indult, akkor sokakban volt félelem, hogy vajon ezt a vadonatúj technológiai megoldást, ezt a vadonatúj közlekedési eszközt megismerik, megszokják, elfogadják-e az utasok. Ma már tudjuk, hogy a tram-train az elmúlt évtizedek egyik legsikeresebb közlekedésfejlesztési vállalkozása volt
– jelentette ki a szakember, majd kiemelte, ezt a gyors és kényelmes lehetőséget ma már naponta több ezren használják ingázásra, és a tram-train megmutatta, hogy valóban a kötött pálya alkalmas még az autós ingázásnál is gyorsabb menetidőt, kényelmesebb eljutást biztosítani.
Több mint száz kollégánk dolgozik azon, hogy a tram-train közlekedés folyamatos legyen, és az ő elkötelezett munkájuknak az eredményeképpen is Magyarországon egyedülálló módon 98,5 százalékos menetrendszerűséggel közlekednek a vasútvillamosok
– árulta el Hegyi Zsolt, akinek elmondása szerint az egyetlen probléma a tram-trainel, hogy a figyelmetlenül közlekedő autósok miatt az elmúlt években több tucat baleset történt a vonalon.