Március 1-jén kezdődik a hányatott sorsú, régóta omladozó Flórián téri felüljárók felújítása, ami egy sor közlekedési változást hoz magával az elkövetkezendő egy évre. A szakaszt naponta több tízezren használják, a változások tömegeket érintenek – írja az Index.
A BKK emlékeztetett: már nem tűr halasztást a több mint negyvenéves felüljárók felújítása, ugyanis a műszaki állapotuk rohamosan romlott. A szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza.
Egészen pontosan a felújítással a szakemberek
- kicserélik az útpálya burkolatát,
- kijavítják a vasbeton pályalemez hibáit,
- teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek feletti átázások okát,
- új vasbeton szegélyt építenek, amelyre szintén új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek,
- a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be,
- kijavítják a vízelvezető rendszeren, a hídfők kőburkolatain és a pillérek, fejgerendák, támfalak betonfelületein keletkezett hibákat, emellett
- a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.
Az előkészületi munkákat megelőző előkészületi munkákat már elvégezték, ugyanis február 10. és 13. között a Pacsirtamező utcában és az Árpád hídi felhajtókon burkolatjavítási feladatokat végeztek. A tényleges előkészület február 14-én kezdődött, amikor is a kivitelező átvette a munkaterületet. Jelentősebb változásokra viszont
március 1-jétől számíthatnak a járművezetők és a közösségi közlekedést használók.
Az ideiglenes forgalomtechnika kialakításához kapcsolódó feladatokat öt ütemben végezte el a kivitelező. Február 14. és 28. között legfőképp csúcsidőn kívül, 9 és 15, illetve 19 és hajnali 4 óra között dolgoztak hétköznapokon és szombatonként. Az előkészítő munkák közé tartozott
- az ideiglenes táblák kihelyezése, a jelzőlámpák áthelyezése és a forgalomterelések burkolatjeleinek felfestése,
- az útszegélyek elbontása és újak építése a sávbővítések miatt,
- az útalap-betonozás és a kötőréteg-aszfaltozás,
- a buszmegálló áthelyezése a Kiscelli utcánál.
A felújítás részeként először a déli, majd ősztől az északi felüljárót zárják le, így az egyiken mindig biztosított lesz a forgalom egy-egy sávon.
Viszont ez jelentősen növeli majd a naponta áthaladó autók százainak, ezreinek eljutási idejét. Ugyanakkor a Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest felé haladóknak új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában segítségképpen – bár ez sem fog sokat gyorsítani az áthaladáson.
Forgalmi változások Óbudán
Március 1-jén, szombat hajnalban lezárják a déli felüljárót (amin jelenleg még Pest felé halad a forgalom), az északira terelik az autókat, a felüljárón Pestre tartó forgalom „visszavezetése” pedig a Szentlélek tér villamosmegálló után, a villamospálya keresztezésével, jelzőlámpás szabályozással történik.
A BKK figyelmezteti a sofőröket, hogy
ne ragadjanak a villamossíneken, mert akadályoznák a kötöttpályás forgalmat.
A BKK külön kéri az autósokat és az agglomerációból érkezőket vagy oda tartókat, hogy aki teheti, válassza a közösségi közlekedést (ezen belül is a nagy kapacitású kötöttpályás járatokat), így ennek érdekében több változást is eszközölnek – a már fentebb említett meghosszabbított buszsávot és a sűrített járatokat például. Viszont ez nem jelenti azt, hogy a kötöttpályás és a közúti közösségi járműveket választóknak nem kell forgalmi korlátozásokra számítaniuk.
A korszerűsítés őszig tartó első ütemében március 1-jétől az Észak-Buda felől érkező buszjáratok esetében, mint a Szentendrei út felől érkező 34-es, 106-os, 118-as és 134-es nappali, valamint a 901-es és 918-as éjszakai busz,
változik az útvonal és a menetrend.
A 34-es és a 106-os buszok (sűrített menetrenddel) Pest felé tartó utasai a Flórián tér megállóban leszállva átszállhatnak az 1-es villamosra.