Március 1-jétől, szombat reggeltől kezdve Százhalombatta és Pusztaszabolcs között óránként 160 kilométeres sebességgel járhatnak a vonatok – hívta fel a figyelmet Hegyi Zsolt a közösségi oldalára feltöltött videójában. A MÁV-csoport vezérigazgatója emlékeztetett: ilyen nagy sebességre utoljára 1997. július 1-jén emelték meg a Tata és Hegyeshalom közötti szakaszt.
Csütörtök reggel a pályasebesség megemelése előtt még utoljára ellenőrizték, hogy minden valóban rendben működik-e.
A próba sikerült, március 1-jétől megindulhat az emelt sebességű vonatközlekedés
– hangsúlyozta Hegyi Zsolt. Hozzátette: a menetrend egyelőre nem fog változni, a vonatok ugyanakkor fognak érkezni és indulni, mint eddig, de ezen a szakaszon tudnak majd nagyobb sebességgel közlekedni. Ez azért lesz jó, mert adott esetben, ha késés van, ezt lehet csökkenteni, a menetrend rugalmasabbá, betarthatóbbá válik – mutatott rá.
Ahhoz, hogy egy pályaszakaszon óránként 160 kilométerre növeljék a sebességet, három dolog szükséges. Maga a pálya, amin fizikailag lehetséges ez a sebesség. A biztosítóberendezés, ami garantálni képes a közlekedés biztonságát ilyen sebességgel is. És szükséges hozzá egy jármű, ami képes ilyen sebességgel haladni – ismertette a vezérigazgató.
Itt most a három dolog összetalálkozik, a pálya elkészült már korábban, befejeződött a biztosítóberendezés átvétele, és az itt közlekedő Flirt motorvonatok képesek ekkora sebességgel közlekedni.
A győr–hegyeshalmi és a pusztaszabolcsi vonalon túl lesznek még vasútvonalak a közeljövőben, ahol szintén el lehet majd érni az óránként 160 kilométeres sebességet
– hívta fel a figyelmet Hegyi Zsolt. Budapest és Székesfehérvár között, illetve az év második felében a Budapest és Belgrád közötti vasútvonal magyarországi szakaszán szintén azon dolgoznak, hogy a vonatok ekkora sebességgel közlekedjenek.
Ritkán mondok ilyet, de ez egy közlekedéstörténeti pillanat, aminek személyesen is jó a részesévé válni
– jelentette ki a vezérigazgató.