A régió legjobban felszerelt neuromarketing-laborját hozta létre a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE), melynek célja, hogy a legmodernebb szemkamerás technológia alkalmazásával vizsgálják meg a fogyasztói döntéshozatalt, a reklámok hatékonyságát, illetve a digitális és offline marketingkommunikációt – mondta lapunknak Varga Ákos, a BCE digitális marketing tanszékének vezetője.
A szemkamerás eszközöket kipróbálhatták a Magyar Nemzet munkatársai is, a tanszék munkatársai pedig megmutatták a keletkező adatok vizualizálásának sokféle lehetőségét.

A tíz, monitorhoz rögzített és egy hordozható szemüveg hatalmas mennyiségű adattal képes kiszolgálni az emberi viselkedés kutatóit a menedzsment, a marketing, a pszichológia és a szociológia területén.
Varga Ákos hangsúlyozta: az eszközök képesek követni a vizsgálati alanyok tekintetének mozgását, amiből megállapítható, hogy milyen vizuális elemek ragadják meg leginkább a figyelmet, és milyen mintázatok alapján születnek döntések. A szemkamera kiemelten hasznos lehet az élelmiszeripar, a kiskereskedelem, a digitális platformok, az autóipar és a média területén működő cégek számára.

Az eszköz rendkívül érzékeny, ezért a vele végzett vizsgálat környezetében egyenletes megvilágításra van szükség, illetve arra, hogy semmi se vonja el a résztvevők figyelmét. A laborral három felhasználási területet szolgálnak ki: támogatják az akadémiai kutatásokat és a tudományos publikációkat, az oktatáshoz is használják, illetve a piaci kutatásokat segítik.

Az eszközből kinyert adatokat szigorú előírások szerint elemzik, figyelembe véve a GDPR-szempontokat és más etikai megfontolásokat. A BCE több tíz millió forintot fektetett ezekbe az eszközökbe, hogy elősegítse kutatói nemzetközi beágyazottságát, nagy presztízsű folyóiratokban megjelentetve a kutatási adatelemzéseket – ismertette a tanszékvezető.
Lapunkról is készült hőtérképes felvétel:

Az átlátszatlanságvizualizálás pedig így néz ki:
