„Foszd meg és uralkodj!” – ez a brüsszeli puccskísérlet lényege – így ütötte fel Lázár János a közösségi oldalán azt a bejegyzést, amiben részletesen bemutatja az uniós források befagyasztása miatt felfüggesztett fejlesztéseket. Az építési és közlekedési miniszter szerint Brüsszel azzal segíti az Ukrajna-párti ellenzéket, hogy akadályozza a kormányzati beruházásokat.

– Magyar Péter és Kollár Kinga elégedett az eddigi veszteségekkel. És Ön?
Böngéssze a listát, hogy lássa, milyen fejlesztések forrását adná a Tisza az Ön települése helyett Ukrajnának! – írta a Kollár-ügyre is utalva posztjában Lázár János.
Felfoghatatlan botrány, aljasság
A brüsszeli „puccskísérletről” beszélt egy lakossági fórumon is Lázár János, amikor kérdésre válaszolva úgy fogalmazott: „Pontosan tudjuk, hogy Magyar Péter hétről hétre a saját politikusi közösségében, az Európai Néppártban azt kéri, hogy Magyarország még kevesebb pénzt kapjon, még jobban csavarjanak hazánkon, mert azt akarja elérni, hogy rossz legyen a közhangulat, és így megpróbáljanak minket leváltani.” A miniszter szerint ez hazaárulás.
Lázár János ezek mellett felfoghatatlan botránynak nevezte Kollár Kinga sokat idézett európai parlamenti felszólalását.
„Egy Brüsszelbe kiküldött magyar EP-képviselő annak örül, hogy Magyarországon nem épül kórház, nem tudunk vasutat építeni, hogy rosszabb az emberek helyzete csak azért, hogy Magyar Péter népszerűbb legyen. A miniszter úgy véli, ilyen aljasságot magyar képviselő még nem tett.
Lista szerint kampányolt Magyar
Ahogy arról szerdán beszámoltunk, Brüsszel pontos listát vezet arról, hogy hazánk milyen fejlesztésekre szeretne uniós forrásokat felhasználni. A pénzt azonban mondvacsinált, politikai okokból visszatartják az EU-s vezetők.
Mindeközben Magyar Péter éppen azokon a helyeken bukkan fel és kampányol, legyen az kórház vagy vasúti vonal, amelyek felújítása, modernizálása az uniós pénzek visszatartása miatt késik.
Erre az összjátékra derült fény a korábbiaknál is egyértelműbben azt követően, hogy Kollár Kinga leplezetlen őszinteséggel beszélt arról: a brüsszeli politika miként segíti a Tisza választási esélyeit.
Felszólalásában Kollár Kinga nem csak az elmaradó kórházi felújításokat üdvözölte, beszélt a felújításra szoruló vasúti vonalakról és az emiatt lassan haladó vonatokról.
Úgy fogalmazott: „Ha a magyar vasútvonalakat nézzük, ez egy tragédia. Néhány vonalon a vonatok sebessége alacsonyabb, mint 150-170 évvel ezelőtt.”
Kéttucatnyi súlyos vágás
Lázár János számszerűsítette is, hogy milyen károkat okozott a Kollár-vallomásban foglalt összejátszás Brüsszel és a magyar ellenzék között. A tárcavezető 23 olyan fajsúlyos beruházást sorolt fel, amelyek a Brüsszel és a hazai ellenzék között létrejött paktum miatt nem valósultak meg eddig. Van köztük vasúti pálya- és pályaudvar-felújítás, HÉV- és villamosvonal-fejlesztés, járműbeszerzés, tehát mind olyan beruházás, amivel gyorsabbá és kényelmesebbé lehetne tenni a tömegközlekedést.
Ki ne emlékezne rá, hogy tavaly nyáron Magyar Péter heteken keresztül hőbörgött azokban az egészségügyi intézményekben, amelyek fejlesztése az unió miatt egyelőre nem valósulhatott meg?
A Tisza Párt elnöke aztán azokon a vasúti vonalakon is feltűnt – súlyos kritikákat megfogalmazva egyebek mellett az utazási idővel összefüggésben –, amelyek modernizációját a magyar állam kénytelen volt felfüggeszteni, hiszen az EU egyértelműen politikai okokból visszatartja az ezekhez szükséges forrásokat.
Ez a paktum célja
A Brüsszel–Tisza-paktum célja Kollár Kinga felszólalásának utolsó gondolatai alapján teljesen világos. A Tisza uniós képviselője így fogalmazott: „ennek a pozitív oldala: a magyar emberek romló életminősége erősítette az ellenzéket. És emiatt én… én… én nagyon pozitív vagyok a ’26-os választásokkal kapcsolatban.”