Az első hónap igazolta a várakozásokat: az utasok érzékelik és értékelik a változást a fedélzetek tisztaságát illetően. A tíz vállalás egyike volt, hogy a legtöbbek által használt vonatokat már nemcsak a fordulókban takarítjuk: áprilistól minden intercityn az utazás teljes időtartama alatt utazó takarítók dolgoznak – írta közösségi oldalán Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hozzátette:
nemrég lezárult az első teljes, „éles” hónap, feldolgozták a saját adataikat és az utasok visszajelzéseit is.
– A fogadtatás egyértelműen pozitív: a visszajelzést adó utasok megerősítették, hogy érzékelhetően tisztábbak lettek az utasterek és a mosdók, sokkal ritkábban találkoznak szappan- vagy WC-papírhiánnyal, és különösen sokan jegyezték meg, mennyire hasznosnak találják, hogy az utazó takarítók – kérésre – elszállítják az utazás során keletkezett szemetet is – húzta alá a vezérigazgató. Hegyi Zsolt azt is közölte, hogy
az első havi tanulságokat beépítik a folytatásba:
finomítanak a takarítási technológián és folyamatosan dolgoznak utazó takarító kollégákat biztosító vállalkozóval azon, hogy az indulástól érkezésig tisztán tartott IC-k révén is jobbá tehessék mindenki utazását.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Jászai Csaba)