Budapest közlekedése hétfő óta nap mint nap összeomlik, ami egy komoly városfejlesztési probléma, ezt pedig még mindig nem előz meg valódi tervezés – írta meg a Metropol. A portál felidézte, hogy Kőrösi Koppány, a BP Műhely alapítója szerint a fővárosban hiányzik két híd, északon az Aquincumi, délen a Galvani, de hiányzik egy körút és az M0-s befejezése is.
Ezek az okok, amik miatt könnyen dugó alakul ki a magyar fővárosban.
Elmondta: Budapest útszerkezete eleve alulfejlett, és a meglévő rendszer már egy kisebb felújítástól is megbénul. Tehát egy olyan közlekedési infrastruktúrával állunk szembe, ami rendkívül kifeszített.

Ha elesik az egyik híd, vagy történik egy baleset, egy órán belül áll a város. Ez önmagában is gond, de a helyzetet most a rosszul időzített, párhuzamos lezárások teszik végképp tarthatatlanná. Kőrösi szerint nem az a baj, hogy felújítanak, hanem az, hogy egyszerre, koordináció nélkül, előrelátás és modellezés nélkül: a Szent István körút 2×1 sávra szűkült, úgy, hogy a síneken kanyarog az autós forgalom. A Flórián téren az Árpád híd felhajtóját javítják, közben megy a Mozaik utcai felüljáró is, és a Rákóczi hídon is szűkület van. Ez így már önmagában is sok.
Ehhez jön az, amit Kőrösi az egész rendszer legnagyobb hibájának tart:
nem használják a forgalmi adatokat. Máshol a világon ilyenkor forgalommodellezést végeznek: megnézik, hol mennyi autó jár, és egy algoritmus kiszámolja, mi fér bele.
A szakértő szerint hiba a pesti alsó rakpart éjjel-nappali lezárása is.
De konkrét javaslatokat is megfogalmazott Kőrösi Koppány, aki szerint a pesti alsó rakpartot legalább nappal nyissák meg újra az autósok előtt. A Lánchidat is vissza kellene adni a közlekedésnek. Emellett be lehetne vezetni a három műszakos munkarendet, hogy ne hónapokig tartson egy-egy szakasz lezárása, hanem legyen kész, mielőtt megőrül a város.
Borítókép: Illusztráció (Forrás: Facebook)