Teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport a balatoni vonal mai károsultjainak, vagyis nem csupán a jegyár 50 százalékát, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatti bocsánatkérésként – közölte Lázár János építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán. Mint írta, azt követően döntött így, hogy szombaton ismét elesett épp az a vasútvonal, amelyet mindössze 10 éve újított fel teljes körűen a Siemens.

So geht das nicht weiter, meine Herren!
– írta németül a tárcavezető, ami magyarul azt jelenti, hogy ez így nem mehet tovább, uraim! – Előbb fizetünk ki milliárdokat a magyar utasoknak kártérítési biztosításként, mint a Siemensnek akár egyetlen újabb fillért megrendelésre, legalábbis addig, amíg a korábbi munkájuk hiányosságait, hibáit ki nem javítják – hívta fel a figyelmet.
Lázár János hozzátette,
ma mintegy 10 ezer károsultja volt annak, hogy a németek a pályát nem olyan minőségben csinálták meg, ahogyan a 15 milliárdos beszállítói díj fejében vállalták. – Helyettük most mi fizetünk az utasoknak, de az utolsó eurócentig be fogjuk hajtani rajtuk!
– figyelmeztetett.
Ahogy arról lapunk beszámolt, Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója azonnali vizsgálatot rendelt el, mert elfogadhatatlannak tartotta, hogy egy 10 éve „pincétől a padlásig” felújított vasúti pályán újra sorompóhiba miatt „szívjanak” családok ezrei. Megköszönte az érintett utasok türelmét, illetve a vonal felújítását végző beszállítók nevében is bocsánatot kért mindannyiuktól. – A szinte mindennapos műszaki hibák egy ilyen vasútvonalon nem tolerálhatók, ezért azonnali és átfogó vizsgálatot rendelek el a MÁV Pályaműködtetési Zrt.-nek, hogy az egykori szállítóval együttműködve találják meg a helyzet gyors rendezésének módját – írta a vezérigazgató.