Folyamatosan érkeznek Budapestre az új, alacsony padlós CAF típusú villamosok. A Tarlós István főpolgármestersége alatt megkötött koncessziónak köszönhetően újabb 51 járművel gazdagodott a BKV flottája. Ugyanakkor a főváros felelőtlen gazdálkodása, és a BKK fejlesztéseinek elmaradása miatt több helyen is még éveket kell majd várni, mire találkozhatunk a jóval komfortosabb villamosokkal.
A fővárosnak ugyanis egy több mint 30 milliárd forintos infrastrukturális fejlesztést kellene végrehajtania ahhoz, hogy az említett villamosok megjelenhessenek a 47-49-es és a 2-es vonalakon, illetve hogy problémamentes legyen a járművek üzemeltetése.
Jelen helyzetben ugyanakkor az alacsony padlós villamosok nem fognak tudni új vonalakon közlekedni, helyette a korábban, Tarlós István főpolgármestersége alatt felújított vonalakon teljesítenek majd szolgálatot.
Mindemellett a több mint 30 milliárd forintos, a főváros jelen pénzügyi helyzetében megfizethetetlennek tűnő fejlesztési csomagjában nem szerepel a peronok felújítása, akadálymentesítése. Ez a 2-es villamos vonalán különösen problémás, ugyanis így az alacsony padlós villamosok megjelenése ellenére sem lesz biztosított a vonal használata a mozgássérültek számára.
A villamosvonalak korszerűsítésének elmaradása további költségekkel is jár a főváros számára, ugyanis így a BKV nem tudja majd leselejtezni a közel hatvanéves régi villamosokat, amelyek nagyjavítása a 2026–2028 közötti időszakban a BKK szerint éves szinten nagyjából 1,5 milliárd forintot fog felemészteni.
Jelenleg a főváros és annak közlekedésszervező cégei saját bevallásuk szerint nem tudják finanszírozni az égetően fontos, több mint 30 milliárd forintos beruházásokat, így azok tervezése ugyan folyamatban van, de megvalósításuk kétséges. Várhatóan pedig ezen önkormányzati ciklus végéig ez nem is fog megtörténni – hangzott el a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság múlt heti ülésén. Az ott történteket ide kattintva végignézheti.