Idén júniusban a célzott infrastrukturális beavatkozásoknak és a járműflotta megerősítésének köszönhetően a MÁV-csoport járatainak pontossága javulni tudott az előző évekhez képest – tájékoztatta a Magyar Nemzetet a MÁV-csoport. A cégcsoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt is megosztotta az eredményeket közösségi oldalán. Mint írta, júniusban is folytatódtak azok a kedvező tendenciák, amelyeket a célzott pályafelújítások és az újabb mozdonyok szolgálatba állítása alapozott meg.
Tavaly júniushoz viszonyítva 4 százalékkal, 2023 júniusához viszonyítva pedig 1 százalékkal közlekedtek pontosabban a vonatok, több jelentősebb haváriahelyzet azonban végül az egész hónap menetrendszerűségére negatív hatással volt.
A meghibásodások június 4-től pünkösdszombatig kiemelten a dunántúli vasútvonalakon, Székesfehérvár, a Balaton és Tatabánya-Győr térségében okoztak fennakadásokat a vasúti közlekedésben.
Júniusban így végül a vonatok 3,37, a Volán-járatok 0,39, illetve a HÉV-ek 0,05 százaléka szenvedett el legalább 20 perces késést. E járatok utasai a késési biztosítás alapján június folyamán már kártérítésben részesültek.
Idén júniusban összesen 114,3 millió forintot fizetett a MÁV Személyszállítási Zrt. az utasoknak késési biztosításként
a legalább 20 percet késett vonatokra és autóbuszokra váltott jegyek után.
A jobb mozdonyok azonban júniusban is pontosabb vonatokat jelentettek, így a nagy teljesítményű vontató járművek (és a nyári főszezonban a Kiss motorvonatból kiállított Alföld expresszek) révén a szegedi vasútvonal menetrendszerűsége hosszú idő után ismét elérte a 80 százalékot.
A pünkösdi hétvégét követően mindenütt javult a menetrendszerűség: a leginkább érintett balatoni vasútvonalakon végül 72 százalék körül alakult. Ez a 2024. júniusi értékeknél már kismértékben jobb, a főszezonra való felkészülés részeként végrehajtott intézkedések nyomán pedig további, érdemi javulást is várnak a következő időszakra.
E cél elérését a júliusi viharban – elsősorban a 29-es, északi parti vonalon – elszenvedett pályakárok ugyan nem segítik, de a vasúttársaság célja továbbra is az, hogy a korábbi éveknél nagyobb számú motorvonat bevetésével és a pálya helyreállításával visszaszorított lassújelek révén folytatódhatnak a kedvező menetrendszerűségi tendenciák a térség vonatközlekedésében. Az autóbuszok késési értékei a hatodik hónapban is alacsonyak maradtak – hangsúlyozta a MÁV-csoport.