Életveszélyes a Sziget Fesztiválra vezető híd + videó

A Sziget Fesztivál bejáratául szolgáló K-híd szerkezete korrodálódott, kis túlzással a vasúti sínek tartják még a levegőben. Nem érdemes toldozni-foltozni, el kell bontani – mondta Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója. Gyepes Ádám, a Fidesz fővárosi képviselője arra emlékeztetett, hogy erre volt terv, pénz és kormányzati segítség, de Karácsony Gergely főpolgármester és Kiss László óbudai, nemrég hónapokra előzetes letartóztatásba helyezett polgármester visszautasította az ajánlatot.

2025. 08. 03. 13:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Sziget Fesztivál napokon belül elkezdődik, több százezer fesztiválozó indul útnak, a területre a K-hídon keresztül lehet bejutni. A  híd állapota viszont borzalmas és aggasztó, a felújítása évek óta politikai huzavona tárgya – írja a Metropol. Gyepes Ádám, a Fidesz budapesti frakciójának tagja szerint a K-híd jelenlegi állapota nemcsak ciki, hanem életveszélyes. Az Óbuda és a Hajógyári-sziget között átívelő K-híd, amelyen évről évre több mint 400 ezer ember érkezik a Sziget Fesztiválra, ma olyan állapotban van, hogy bármelyik pillanatban megtörténhet a baj.

A lap is meggyőződött erről, mivel egy helyi kenus vállalta, hogy elviszi az újságírókat a Duna-ágon, így a vízről, alulról tudták szemrevételezni a híd állapotát.

A látvány döbbenetes volt: rozsda lepte be az egész acélszerkezetet, egyes helyeken mintha csak a festék tartaná össze a múlt századi vasszörnyet.

– Ez úgy néz ki, mint valami harmadik világbeli rom, nem Budapest kapuja – háborodott fel egy óbudai lakos. A hetvenéves katonai szerkezetet sosem hosszú távú közúti és gyalogos használatra tervezték, mégis nap mint nap forgalmat bonyolít le, sőt a Sziget Fesztivál idején csúcsterhelés mellett működik.

Ezen a roncshalmazon át vezet az út az Óbudai-szigetre, így a Sziget Fesztiválra is (Fotó: MW-bulvár/Markovics Gábor)

 

Már régóta meg kellett és lehetett volna csinálni

Szentkirályi Alexandra, a Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint szerint a fővárosnak már rég lépnie kellett volna.

A K-híd borzalmas állapotban van. Ez egy gyorsan összeszerelhető katonai híd, nem ilyen hosszú időre tervezték. Nagyon gáz, hogy ezt mutatjuk magunkról a világnak!

– fogalmazott. Hozzátette: a híd a fővárosi önkormányzat tulajdonában van és a Budapest Közút kezelésében, ezért a fővárosnak kellene megcsinálnia.

Valójában 2021-ben lehetőség nyílt a K-híd lecserélésére: a Budapest Fejlesztési Központ javaslata szerint a déli vasúti híd jó állapotú, bontott elemeiből egy új szerkezet épülhetett volna, amely kiváltotta volna nemcsak a K-, de a mellette lévő H-hidat is. Ám a kormány ajánlatát, pénzt, anyagot, szakmai támogatást elutasította a III. kerület baloldali vezetése, élén a korábban hónapokra előzetes letartóztatásba helyezett Kiss László polgármesterrel, illetve Karácsony Gergely főpolgármester sem támogatta az ötletet.

Volt rá terv, volt rá pénz, volt rá kormányzati segítség. De Karácsony és Kiss mindent visszautasított

– emlékeztetett Gyepes Ádám.

A fővárosi önkormányzat ezzel szemben továbbra is úgy vélekedik, hogy a híd állapota „nem olyan rossz”, mivel hivatalosan még biztonságos, gyalogosoknak és 12 tonnánál nem nehezebb járműveknek megengedett a közlekedés rajta.

 

Nem felújítani kellene, hanem újat építeni

Kőrösi Koppány városfejlesztési szakértő, a BP Műhely alapítója szerint nem a felújítás a megoldás, a bontás és új híd építése lenne az egyetlen értelmes lépés. A szakember szerint nem érdemes húzni az időt, ha pedig van lehetőség mással helyettesíteni, akkor azonnal meg kell lépni. Szerinte a híd állapota borzalmas, és bár nem annyira súlyos, mint a Galvani-hídnak, hogy egyszerűen csak beszakad, mielőbb meg kell oldani a problémát.

A szerkezete korrodálódott, kis túlzással a vasúti sínek tartják még a levegőben. Nem érdemes toldozni-foltozni, ezt el kell bontani

– magyarázta.

A híd eredeti rendeltetése egy ipari vasúti mellékvágány kiszolgálása volt, nem tízezrek napi átkelése. A fesztivál forgalma pedig egyértelműen kockázatos terhelést jelent – írta a Metropol.

Borítókép: Rettenetes állapotban van a K-híd (Fotó: MW-bulvár/Markovics Gábor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.