Fejlesztett kreativitással lehet megfelelni a jövő kihívásainak

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára megjegyezte, napjainkban a tanárok majdnem a lehetetlenre vállalkoznak.

Forrás: MTI2019. 04. 26. 15:38
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) oktatásért felelős államtitkára szerint „fejlesztett kreativitással” lehet megfelelni a jövő kihívásainak.

Bódis József erről pénteken Mohácson beszélt, a felújított Kisfaludy Károly Gimnázium ünnepélyes átadási ünnepségén. Megjegyezte, a tanárok majdnem a lehetetlenre vállalkoznak, amikor napjainkban minél több ismeretre kívánják megtanítani a diákokat.

Közgazdászok kutatását idézve kiemelte: a sikeres élethez szükséges kompetenciák közül a következő években a komplex problémamegoldás és a kritikus gondolkodás mellett egyre fontosabb szerepet tölt majd be a kreativitás.

A velünk született képesség nem „tantárgyiasítható”, ugyanakkor a jó szülők, tanárok és közösségek segítségével fejleszthető. „E fejlesztett kreativitásunkkal pedig meg tudunk felelni” a jövő akár öt-tíz év múlva várható kihívásainak – mondta.

Bódis József közölte, az iskola a tantárgyakon túl tud olyat nyújtani, amit csak egy szellemi közeg, egy műhely képes, amely bevonzza a fiatalokat, felkelti és fenn is tartja az érdeklődésüket; méltatása szerint a mohácsi gimnázium ilyen intézmény.

A Klebelsberg Központ elnöke, Hajnal Gabriella beszámolt arról, hogy az elmúlt időszakban 418 oktatási intézmény újult meg mintegy 30 milliárdos forrásból. A következő ütemben – hasonló fejlesztési célokra – 60 milliárd forint jut majd.

Käszné Lebő Zsuzsanna, a Mohácsi Tankerületi Központ igazgatója ismertette: tankerületük az Emberi Erőforrás-fejlesztési Operatív Program (EFOP) mintegy 820 millió forintos forrásából a mohácsi gimnázium mellett másik nyolc – köztük a lippói, a majsi, a sombereki – iskola felújítását fejezte be. Egy másik EFOP-projekt keretében 2020 végéig korszerűsítenek két mohácsi, egy villányi és egy siklósi általános iskolát, mintegy kétmilliárdos forrásból – tette hozzá.

A mohácsi gimnázium 150 millió forintos korszerűsítésére kitérve elmondta: az egykor püspöki palotaként is működő 18. századi barokk épületben a legfontosabb feladat a vizesedés megszüntetése volt. A dohos felületeket, homlokzatokat felújították, a nyílászárókat, a folyosók padlózatát kicserélték, korszerűsítették a tantermek villamos hálózatát – sorolta.

Hargitai János, a térség kereszténydemokrata országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy a kormányzat 2010 után jó döntést hozott a közoktatás átszervezésével. A mostani gimnáziumi és térségi fejlesztések is annak a jó döntésnek köszönhetőek, hogy az alap- és középfokú oktatás önkormányzati helyett állami feladattá vált – közölte.

Szekó József (Fidesz-KDNP), Mohács polgármestere a Duna-parti város szempontjából méltatta a fejlesztést, amely felsorolása szerint illeszkedik az ott megvalósult és még zajló korszerűsítésekhez. A beruházások között városi és sportintézmények, a közúthálózat és a gimnáziumhoz közeli Szepessy park felújítását is megemlítette. Reményét fejezte ki, hogy a mohácsi értelmiség képzésében élen járó gimnázium további fejlesztése egy korszerű sportcsarnok megépítésével folytatódik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.