Létrejött az első magyar fejlesztésű zöld közösségi felület, amely nemcsak közösségi és tartalommegosztó platformként működik, hanem saját fejlesztésű algoritmus alapján, mérőszámokkal ad visszajelzést arra vonatkozóan, hogy mennyire éli valaki környezettudatosan az életét.
A Földemért Nonprofit Kft. csapata által tervezett mobiltelefonos Holnapp tulajdonságai részben megegyeznek a hagyományos közösségi médiafelületek funkcióival: az alkalmazás tartalomfeltöltő tulajdonsággal van ellátva, így a regisztrálók képek vagy videók formájában meg tudják osztani egymással a környezet és klímatudatos tartalmaikat, tevékenységeiket és élményeiket is. Ezt követően a hírfolyam felületen keresztül látható a többi felhasználó által feltöltött tartalom is, amelyekre különböző értékelések adhatók. Mint minden közösségi platform esetében a regisztrálók a Holnappon is rendelkeznek profillal, amelyben a saját posztok a követők vagy a bejegyzésekre érkezett kedvelések tekinthetők meg.
Az alkalmazás egyik extra funkciója továbbá, hogy folyamatosan ellenőrzi a felhasználók tudását főként a klímaváltozással és a klímavédelemmel kapcsolatos területeken,
de akár energia-, közlekedés-, hulladék-, vagy éppen a szociális tudatosság területen is kérdéseket és feladatokat küld, hogy felmérje a felhasználók felkészültségét.
A Holnapp tartalommegosztó és szemléletfejlesztő médiaplatform is
Fotó: Holnapp.hu
A díjmentesen letölthető applikáció különlegessége pedig abban rejlik, hogy
numerikus visszacsatolással jelzi a felhasználó felé azt a környezettudatossági mérőszámot, amit az alkalmazáson végzett tevékenysége, valamint a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos kérdésekre és feladatokra adott válaszai alapján elért.
A visszajelzés mérőegysége a greenfaktor. Minden regisztrálónak lesz személyes greenfaktora, amely által összehasonlítható a környezettudatosság szintje a felhasználók között.
Az alkalmazást nemcsak magánszemélyek, hanem üzleti vállalkozások, cégek, nonprofit vagy egyéb szervezetek és települések használhatják, többek között annak prezentálására is, hogy ők hogyan vállalnak szerepet a környezetvédelemért folytatott harcban.
A Földemért Nonprofit Kft. elsődleges célkitűzése viszont az, hogy elsősorban a fiatalabb generációk ismerkedjenek meg az appal, mivel ők a felnőttkor küszöbén állnak, így tudatosságuk, életszemléletük és döntéshozataluk nagyban befolyásolhatja azt, hogy milyen jövő elé néz az emberiség.