Nagy baj van a bringásokkal! Veszélyesek!

Az autósok után a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet hazánkban, különösen Budapesten rossz a helyzet.

2020. 08. 29. 9:11
null
fotó:Mirkó István
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megdöbbentő, de az utakon legnagyobb számban közlekedő személyautó-vezetők után már a kerékpárosok okozzák a legtöbb balesetet! A balesetek 10-12 százalékát okozzák! – figyelmeztet a Kreszváltozás, a rendőrség Országos Balesetmegelőzési Bizottság hivatalos honlapja.

Gyakran áldozattá is válnak a szabálytalankodó kerékpárosok
Fotó: MTI/Mihádák Zoltán

A rendőrség tapasztalatai alapján sötét képet fest elénk. Azt írják:

Mintha a bringán ülve megszűnne minden szabály: látjuk ezt főképp Budapest útjain.

 

Bringások hajtanak a járdán, tekernek át a zebrán, átsurrannak a kereszteződéseken a tilos jelzés ellenére, szabálytalanul kanyarodnak, nem adnak elsőbbséget, gondolván úgy is elférnek, áthúznak a gyalogosok között. És a rossz példa mindig újabb követőket szül, tényleg tisztelet azoknak a fővárosi kerékpárosoknak, akik betartják a KRESZ előírásait.

Törvénytisztelő polgárok számára érthetetlen, hogy a rendőrségnek nyomatékosan fel kell hívnia a kerékpárosok figyelmét a szabályok betartására.

Be kell tartani a szabályokat, mert a kerékpár jármű, a rajta ülő kerékpáros a járművezető.

A forgalomban, az utakon a kerékpárosra is kötelezően érvényes a KRESZ, annak a szabályrendszerét be kell tartania. A tilos jelzés rá is vonatkozik, a járdán, ahogy egy autó, úgy egy kerékpáros sem haladhat (kivéve a gyerekek), és a gyalogátkelőhelyen sem tekerhet át bringás, mint ahogy robogós sem használhatja és még teherautót sem igen láttunk zebrán közlekedni.

Ezért a rendőrség döntött, és hogy jogkövető magatartásra bírja a szabálytalankodó kerékpárosokat a Pofátlan(TAN)ító civil jellegű rendőrautókat olyan bevetésre küldte, amelyen a cél kifejezetten a szabálytalanul közlekedő bringások kiszűrése volt. Egyik sem úszta meg szankció nélkül.

A rendőrség első lépésben kéri a kerékpárosokat, tartsák be a KRESZ rájuk vonatkozó szabályait! Úgy várhatják el a többi közlekedőtől, autósoktól, teherautó-vezetőktől, gyalogosoktól, hogy velük szemben is előzékenyen, figyelemmel viselkedjenek. A közlekedés működése többek között a kölcsönösségen is alapul és a bizalmi elv az alapja: tehát feltételezzük a közutakon, hogy a többi közlekedő is betartja a szabályokat! Mindenki, a kerékpáros is!

Életveszélyes mutatvány Magyar Nemzet fotó: Mirkó István

Kérdés persze, hogy milyen foganatja lesz a figyelemfelhívásnak, a hatóság kérésének, ha közben a főváros útjai önös politikai érdekekből felfestett kerékpárutaknak köszönhetően gyakorlatilag folyamatosan bedugulnak.

Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár szerint itt az ideje kimondani, hogy „autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn”, és szerinte Karácsony Gergő főpolgármesternek segítenie kellene a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának leküzdésében. Karácsony helyett Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes reagált. Szerinte sokadszorra tapasztalják, hogy a Fidesz különböző rendű-rangú megszólalói próbálnak valamiféle autós–biciklis konfliktust gerjeszteni, a szükséges és elkerülhetetlen változásokat így láttatni. Dorosz mintha nem látna és nem hallana a városban járva, a rendőrség figyelmeztetésére is nyilván fittyet hány.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.