Áttörő forradalom jöhet az autók gyártástechnológiájában

A felkapott márka Németországban épülő gyárában már az újfajta üzemet építik fel.

null

A karosszériagyártás folyamatát egyszerűsíti – és teszi olcsóbbá – a Tesla által szabadalmaztatott óriási méretű prés – írja az Autó-Motor.

A kaliforniai Fremontban található gyárában már felépítette az első karosszériagyártó gépét a Tesla, hamarosan sor kerül a beüzemelésére is. A lényeg, hogy egyszerre négy irányból préselik a lemezeket, rögtön összeállítva a karosszériát, nem kell külön-külön legyártani az elemeket, majd azokat összeállítani.

A Model Y lesz az első modell, amelynek a karosszériája az új eljárás szerint készül, a jelenlegi 70 helyett már csak 4 elemből áll össze a karosszéria, amelyet aztán ráhelyeznek az alvázra. Jelentősen kevesebb emberi munkára van szükség, csökken a hibalehetőségek száma.

Fotók: Autó-Motor/Grafika

A „Multi-Directional Unibody Casting Machine for a Vehicle Frame and Associated Methods” névre hallgató szabadalom alapján készülő gépet egyes szakértők olyan forradalomnak tartják, mint a Toyota által a hatvanas években az autóiparban bevezetett „just-in-time” beszállítási módszer, azaz hogy épp csak a szükséges minimum raktárkészlettel üzemelnek az autógyárak.

Az autógyártáson belül a karosszériagyártás idő- és energiaigényes folyamat, a présszerszámok legyártása hatalmas összegbe kerül, ezért ezen a területen jelentős megtakarítást lehet elérni.

Ez a megoldás a Tesla által használt alvázas felépítésnél könnyen megoldható, hiszen a karosszéria csak egyféle anyagból készül, önhordó karosszériáknál, ahol többféle fémötvözetet is használnak (például gyűrődőzónák) már nehezebb az ilyenfajta egyszerűsítés megvalósítása. A Németországban épülő gyárban már az újfajta karosszériaüzemet építik fel.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.