Bemutatkozott a német autóipari cég legújabb raliautója

Az Adam R2 örökébe lép a Corsa Rally4, amelyet 1,2 literes, 208 lóerős háromhengeres turbómotor hajt.

Nagy feladat vár az Opel Corsa Rally4 versenyautóra, mert az előd Adam R2-es nagyon sikeres volt – négy junior EB-címet, 32 nemzeti bajnokságot és 220 kategóriagyőzelmet szereztek vele 2015 óta. Az FIA az R2-es kategória utódaként hívta életre a Rally4 kategóriát, ahol a benzinmotoros Corsával szerepel majd a német gyártó – az akkumulátoros-elektromos raliautónak külön bajnokságot írnak ki Németországban.

A legnagyobb változást az jelenti, hogy a motorháztető alatt az 1,2 literes háromhengeres turbómotor dolgozik, a csúcsteljesítmény 208 lóerő, a maximális nyomaték 290 Nm, a motorvezérlőt a Magnetti Marelli készíti, az ötfokozatú, szekvenciális váltó a Sadev terméke, a differenciálmű zárása három fokozatban állítható. A futóműben Eibach rugók és Öhlins lengéscsillapítók dolgoznak.

A PSA csoport többi raliautó-fejlesztőjével együtt a múlt hétvégén a francia Mazamet és Brassac környékén több mint ezer tesztkilométert tettek meg az Opel Corsa Rally4-gyel, aszfalt és murva talajon. Sikerrel járt a tapasztalatszerzés, így várhatóan 2020. december 1-jén homologizálják a német autót, amely a 2021-es raliszezonban már rajthoz állhat majd különböző európai bajnokságokban. A vételárat még nem árulták el, de azt igen, hogy az alacsony üzemeltetési költségek fontosak voltak a fejlesztés során.

 

Négymotoros sportkocsi vetíti előre a Hyundai N almárka jövőjét

A Pekingi Autószalonon leplezték le az RM20e nevű sportkocsit, amelynél az ülések mögé építik be a négy hajtómotort, amelyek a hátsó kerekeket mozgatják.

Ránézésre egy Veloster karosszériát vettek alapul a Hyundai RM20e tanulmány megépítéséhez, a Racing Midship sorozatot folytató 20e-nél fontos újdonság, hogy immár villanymotorokat használnak – rögtön négy darabot építettek az ülések mögé. Ezek rendszerteljesítménye 810 lóerő (legfeljebb 20 másodpercen keresztül), a hátsó kerekeket támadó maximális nyomaték 960 Nm. A menetteljesítményekről annyit mondanak, hogy a 0–100 km/óra gyorsulás kevesebb, mint három másodpercig tart, a 0–200 km/óra sprint 9,88 másodpercet vesz igénybe, a csúcssebesség 250 km/óra – elektronikus korlátról van szó, közúti használat miatt.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.