Bemutatta legújabb raliautóját a német gépjárműgyártó-cég + videó

Az Adam R2 örökébe lép az Opel Corsa Rally4, amelyet 1,2 literes, 208 lóerős háromhengeres turbómotor hajt.

null

Az Autó-Motor magazin online felületén olvasható beszámoló szerint az Adam R2 örökébe lép a Corsa Rally4, amelyet 1,2 literes, 208 lóerős háromhengeres turbómotor hajt. A német autógyártó nemrég mutatta be új raliautóját.

Nagy feladat vár az Opel Corsa Rally4 versenyautóra, mert az előd Adam R2-es nagyon sikeres volt – négy junior EB-címet, 32 nemzeti bajnokságot és 220 kategóriagyőzelmet szereztek vele 2015 óta. Az FIA az R2-es kategória utódaként hívta életre a Rally4 kategóriát, ahol a benzinmotoros Corsával szerepel majd a német gyártó – az akkumulátoros-elektromos raliautónak külön bajnokságot írnak ki Németországban.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=xv6ZF1LMhFY&feature=emb_logo

A legnagyobb változást az jelenti, hogy a motorháztető alatt az 1,2 literes háromhengeres turbómotor dolgozik, a csúcsteljesítmény 208 lóerő, a maximális nyomaték 290 Nm, a motorvezérlőt a Magnetti Marelli készíti, az ötfokozatú, szekvenciális váltó a Sadev terméke, a differenciálmű zárása három fokozatban állítható. A futóműben Eibach rugók és Öhlins lengéscsillapítók dolgoznak.

A PSA csoport többi raliautó-fejlesztőjével együtt a múlt hétvégén a francia Mazamet és Brassac környékén több mint ezer tesztkilométert tettek meg az Opel Corsa Rally4-gyel, aszfalt és murva talajon. Sikerrel járt a tapasztalatszerzés, így várhatóan 2020 dacember 1-jén homologizálják az autót, amely a 2021-es raliszezonban már rajthoz állhat majd különböző európai bajnokságokban. A vételárat még nem árulták el, de azt igen, hogy az alacsony üzemeltetési költségek fontosak voltak a fejlesztés során.

Új importőre lesz az Opelnek Magyarországon

A versenyhivatal jóváhagyására vár a megállapodás, amelynek értelmében Magyarországon is az AutoWallis veszi át az Opel márka forgalmazását a gyári képviselettől. A Pace! tervnek megfelelően továbbfejleszti üzleti modelljét az Opel, ennek értelmében megszűnik a gyári vezérképviselet, a személyautók és haszonjárművek forgalmazásának joga a Wallis Automotive Europe cégre száll át, amely júliusban már megszerezte az importőri jogot Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában. A másik három országhoz hasonlóan hazánkban is a versenyhatósági engedély megszerzése szükséges a tranzakció zárásához, amelyet követően a WAE az összes érintett ország importőri tevékenységhez kapcsolódó munkavállalót átveszi. A magyar piac stratégiai jelentőségét és méretét jól mutatja, hogy 2019-ben mintegy 12 500 darab új Opel személyautót és kisteherautót értékesítettek (a másik három országban összesen 11 700 darabot).

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.