Elsőként a Mercedes-Benz kínál félvezetős akkumulátort

Negyedével nagyobb energiasűrűséget ígér az új technológia.

null

Nemcsak autógyártók, de startupok is jelentős erőforrásokat fektetnek az úgynevezett félvezetős akkumulátorok fejlesztésébe, mert az jelentős előnyökkel kecsegtet az aktuális lítium-ion akkumulátorokhoz képest hasonló kémiai összetétel mellett – kevésbé érzékeny a külső hőmérsékletre, jobb az energiasűrűsége, tartósabb. Amíg a legtöbben csak az évtized közepére ígérik a félvezetős akkumulátorok megjelenését, a Mercedes-Benz máris elérhetővé teszi azt – igaz, egyelőre nem személyautóknál, hanem a Citaro G akkumulátoros-elektromos autóbusznál.

Negyedével nagyobb energiasűrűséget ígér az új technológia – egy akkucsomag 33 kWh kapacitású 24 kWh helyett –, számszerűen a hagyományos lítium-ion telep 396 kWh kapacitásához képest 441 kWh kapacitást nyújt a félvezetős akkumulátor, a gyakorlatban 10 százalékkal nagyobb hatótávolságot lehet így realizálni. Hosszabb, 10 éves garanciát vállalnak az új akkumulátorra, azonban fontos kritérium, hogy nem képes ugyanakkora teljesítményű villámtöltés fogadására, mint a lítium-ion telep – pontos számokat nem ír a sajtóközlemény.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.