Katasztrófavédő-járműnek is beválik a Nissan Re-Leaf + videó

A brit forgalmazó készítette el a katasztrófa után mentési feladatokra használható villanyautót.

Természeti katasztrófákat követően előfordulhat, hogy akár több napig is szünetel az áramellátás, ilyenkor lehet jó hasznát venni a Nissan brit forgalmazója által megépített Re-Leaf nevű tanulmánnyal. Először is felkészítették arra az autót, hogy kisebb akadályokat leküzdve elérjen a céljához, másfelől könnyen elérhetővé tették az áramvételezési lehetőséget.

Alapesetben a Nissan Re-Leaf akkumulátora a gyári töltőcsatlakozón keresztül képes energiát szolgáltatni, a prototípusnál invertert építettek be és kültéri szabványoknak megfelelő elektromos csatlakozókat (110 V és 230V) helyeztek el a karosszéria külsején, amelybe közvetlenül be lehet dugni például elektromos kéziszerszámokat vagy egyéb elektromos eszközöket. Nem túlságosan valószínű, hogy épp elektromos bontókalapácsot (24 óra alatt 36 kWh energiafelvétel) vagy netán intenzívosztály lélegeztetőgépét (24 óra alatt 3 kWh energiafelvétel) üzemeltetik majd a Leafről. Utóbbi kevésbé valószínű, hiszen be kéne parkolni az autóval az intenzív osztályra, vagy a pácienst kivinni a parkolóba. Sokkal reaálisabb példa, hogy egy átlagos brit háztartás energiaellátását 6 napon képes biztosítani a teljesen feltöltött 62 kWh kapacitású akkumulátor.

 

Kérdés, odaér-e az autó katasztrófahelyzetben, ahol elektromos energiára lenne szükség, mert mindössze annyi módosítást eszközöltek rajta, hogy nagyobb és ballonosabb kerekek beépítésével 225 mm-re növelték a hasmagasságot, és néhány alsó fém védőlemezt is beépítettek, nincs összkerékhajtás a fedélzeten.

A nyújtott modellel most lett teljes az E-osztály kínálata

Bemutatkozott a kifejezetten a kínai piac számára kifejlesztett és gyártott nyújtott tengelytávolságú E-osztály limuzin frissített változata.

Ahogy eddig, ezután is 140 mm-rel hosszabb tengelytávolsággal és karosszériahosszal rendelkezik a kifejezetten a kínai piac számára kifejlesztett nyújtott E-osztályos limuzin, a Beijing Benz Automotive Co. által gyártott autó hossza 22 mm-t gyarapodott az átrajzolt megjelenéssel.

Kétféle utastér-kialakítás létezik, van a háromszemélyes üléspad, amelynél a középre kerülő utas kényelmét javították, a két fotellel rendelkező luxusbelsőben pedig érintőképernyős konzol kerül a két ülés közé. A nyújtott tengelytávolságú Mercedes-Benz E-osztály a 260-as (1,5-ös lágyhibrid turbó, 184 LE), 300-as (2,0 liter turbó, 258 LE) és 350-es (3,0 liter V6 biturbó 272 lóerővel) jelzésű benzinmotorral választható, a váltó a kilencfokozatú automata.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.