Nagyobb léptekkel – gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztések

A közelmúltban több komoly fejlesztés is befejeződött a gyorsforgalmi utakon.

null

M25 Eger-M3

Az M3 autópálya füzesabonyi csomópontja előtt megépült lehajtótól a hevesi megyeszékhelyig vezet a végig négysávos M25-ös autóút. Az összesen több mint 50 milliárd forintból megvalósult, 19 kilométer hosszú összeköttetés megépülésével akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő Eger és az M3-as sztráda között. A 2×2 sávos, burkolt leállósáv nélküli déli ütem keretében az M3-ason az M25-ös autóút bekötésénél egy olyan teljes értékű csomópont készült, amelyre minden irányból fel és le lehet hajtani, a 3-as főútnál és a maklári bekötésnél különszintű felüljárók épültek. A déli ütemmel együtt átadott 1,1 km-es, 2×1 sávos bekötőút közvetlen összeköttetést biztosít Maklár déli iparterülete és az M25-ös között, így téve gyorsabbá az M3-as autópálya elérését. Az új nyomvonalú bekötőút mellett egy körforgalom is épült, és megtörtént a 3-as főút szükséges korrekciója is. A közlekedés zavartalansága érdekében a Maklár és Nagytálya közigazgatási határán lévő földút átvezetésére aluljáró épült. Füzesabony és Nagytálya közigazgatási területén egy-egy vadátjáró is létesült, és épült két híd az autóút átvezetésére a Budapest–Hatvan–Miskolc vasútvonal és a Laskó patak felett.

Az M25-ös munkálatai során 2,8 millió m3 töltés épült, és 75 ezer m3 aszfaltréteget terítettek le. Az autóút és kapcsolódó beruházásainak építésénél az érintett erdőterületek pótlására 6,9 hektár „csereerdőt” telepítettek.

M4 Abony-Cegléd

17,6 kilométeres szakasszal bővült az M4-es gyorsforgalmi út, a Cegléd és Abony közötti pályának köszönhetően Szolnok még közelebb került a fővároshoz, és biztonságosabb lesz a közlekedés. A gyorsforgalmi út első részét, az M0-ás és Cegléd közötti 44,5 kilométeres szakaszt idén februárban vehették birtokba a közlekedők. A korábbi 4-es főút az egyik legforgalmasabb és leginkább balesetveszélyes út volt az országban, éppen ezért a kivitelezők arra törekedtek, hogy amint lehet, szakaszonként ideiglenes forgalom alá tudják helyezni az elkészült részeket. Így volt ez Cegléd és Abony között is. Az M4-es 311-es főúti csomópont–Abony nyugati csomópont közötti 6 kilométeren, melyen a meglévő 2×2 sávos út felújítása történt meg, 2019 nyarától közlekedhettek a járművek. A hiányzó 11,6 kilométeres szakasz elkészültéhez további egy évre volt szükség. Az M4-es aktuális része az Abony nyugati csomópont és a leendő M4-M8-as elválási csomópont között, a meglévő 2×1 sávos szakasz bővítésével valósult meg. Az utat úgy tervezték, hogy a későbbiekben autópályává fejleszthető legyen, azonban addig a megengedett sebesség 110 km/óra. A fejlesztés során két külön szintű csomópont és négy új aluljáró épült, három aluljárót és egy felüljárót pedig felújítottak. A beruházás részét képezte ezenkívül 1,2 km 2×1 sávos főút, 1,1 km 2×1 sávos mellékút és 3 km 2×1 sávos burkolt önkormányzati út felújítása, valamint 6,5 km önkormányzati földút építése is. A Tápiószele–Abony összekötő út térségében egy kétoldali, egyszerű pihenő is létesült. A lakosok komfortérzetének növelése érdekében 2,2 km zajárnyékoló fal épült.

M15 Rajka-országhatár

Már tavaly december óta emelt, 130 km/órás sebességgel használhatták az autósok az M15-ös autópálya négysávosra bővített szakaszát. A 14,5 kilométeres szakaszon az elmúlt hónapokban a befejező munkák zajlottak, a fejlesztéssel teljes hosszban megvalósult az autópályás összeköttetés Budapest és Pozsony között. Mindehhez szükség volt a meglévő bal pálya felújítására és a hiányzó jobb pálya megépítésére. Az út 26,6 méter koronaszélességgel, burkolt leállósávokkal és fizikai elválasztással készült. A projekt során a jobb pályán hét új felüljáró létesült, a teljes szakaszon 19 műtárgyat újítottak fel. A Hegyeshalomnál és a Rajkánál lévő különszintű csomópontok átépültek. A határátkelő melletti kamionparkolóban elkészültek a burkolat és a vízelvezető rendszer javítási munkái. A kivitelező felszámolta a márialigeti távlati pihenőben kialakított ideiglenes anyagdepót, elvégezte a tereprendezést és véglegesítette a védőkerítéseket. A befejező munkák részét képezte továbbá a szegélyek építése, az ideiglenes útcsatlakozások megszüntetése, a padkák rendezése, az ideiglenes vízelvezető rendszerelemek felszámolása, és az árokburkolások befejezése. Megtörtént az üzemi hírközlő rendszer és az új portálok beüzemelése is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.