Retró stílusú a Great Wall jövőbemutató tanulmánya

700 km-es hatótávolságú villanyautót álcáztak régimódi limuzinnak a Futurist nevű tanulmánynál.

1984-ben alapították a Great Wall Motors nevű autógyártót, amely kezdetben csak haszonjárműveket készített, első személyautóját 1993-ban dobta piacra a korabeli Nissan Cedric alapján, majd 1996-ban fel is hagyott ezzel a próbálkozással, és 2010-ig újfent csak teherautókat készített. Nincs tehát a múltjában olyan autó, amely a Pekingi Autószalonon bemutatott Futurist nevű tanulmánynak lehetett volna a példaképe. A lépcsős hátú limuzint a GWM vezető formatervezője, a Land Rovertől átigazol Phil Simmons készítette, a cégcsoport legújabb padlólemezére.

A Lemon, azaz citrom névre hallgató alap mindenféle hajtás fogadására alkalmas, legyen szó benzinmotorról, hálózatról tölthető hibrid hajtásról vagy épp akkumulátoros-elektromos technikáról. A Futurist tanulmány egyébként villanymotoros, ismeretlen kapacitású kobaltmentes akkumulátort kapott, amivel 700 km-es hatótávolságot lehet realizálni. A Great Wall Motors egyelőre nem árulta el, hogy sorozatgyártásban is megvalósítja-e majd az itt látható autót, illetve hogy melyik márkája – Wey, ORA, Great Wall, Haval, Gun – kínálatába illeszkedne a limuzin.

Bemutatkozott a német autóipari cég legújabb raliautója

Nagy feladat vár az Opel Corsa Rally4 versenyautóra, mert az előd Adam R2-es nagyon sikeres volt – négy junior EB-címet, 32 nemzeti bajnokságot és 220 kategóriagyőzelmet szereztek vele 2015 óta. Az FIA az R2-es kategória utódaként hívta életre a Rally4 kategóriát, ahol a benzinmotoros Corsával szerepel majd a német gyártó – az akkumulátoros-elektromos raliautónak külön bajnokságot írnak ki Németországban.

A legnagyobb változást az jelenti, hogy a motorháztető alatt az 1,2 literes háromhengeres turbómotor dolgozik, a csúcsteljesítmény 208 lóerő, a maximális nyomaték 290 Nm, a motorvezérlőt a Magnetti Marelli készíti, az ötfokozatú, szekvenciális váltó a Sadev terméke, a differenciálmű zárása három fokozatban állítható. A futóműben Eibach rugók és Öhlins lengéscsillapítók dolgoznak.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.