A Bugatti kíváncsi volt, lehet-e versenyautót építeni a Chironból

Minden felesleges cuccot kidobtak a Chironból, az eredmény az 1850 lóerős Bolide nevű versenyautó-tanulmány lett.

Nem egyszerűen csak kipakolták a luxusfelszereléseket a Chironból a Bugatti mérnökei, amikor arról volt szó, hogy megpróbálnak versenyautót építeni a 8,0 literes lökettérfogatú W16-os quadturbó blokk köré, hanem egy következetesen könnyű építésű autót építettek fel a meglévő technika köré. Mindössze 1240 kg a saját tömeg, a csúcsteljesítmény 1850 lóerő – 98-as benzinnel tankolva csak 1600 lóerővel gazdálkodhat a sofőr –, azaz mindössze 0,67 kg-ot kell mozgatnia minden egyes lóerőnek!

Egyelőre csak számítógépes szimuláció van, miszerint 5:23.1 alatt megy körbe az autó a Nürburgringen, és 500 km/órás sebességet meghaladó végsebességet ígérnek, miközben az utcai autóhoz hasonlóan egyszerű vezethetőséget ígérnek. A 8,0 literes W16-os quadturbó motort és a duplakuplungos váltót a nagy sebességű haladáshoz igazították, csökkentették a szívósor és a kipufogórendszer ellenállását, az olajozást felkészítették az extrém igénybevételekre, miközben csökkentették a részegységek tömegét.

Minden grammot megfogtak, az összes csavart titániumból készítették, sok alkatrészt üreges, vékony falú titánium elemre cseréltek – ezeket 3D nyomtatással készítették –, világújdonság a tetőn lévő légbeömlő előtti szövet burkolat, amely nagy tempónál az áramló levegő szívóhatása miatt felpúposodik, javítva a légáramlást, növelve a leszorító erőt. 320 km/órás tempónál az első tengelyen 800, a hátsón 1800 kg leszorító-erőt termelnek a légterelők. Kovácsolt magnézium felniket használnak, elöl 7,4, hátul 8,4 kg ezek tömege, 340 illetve 400 mm széles abroncsot szerelnek rájuk. A karbon utascellához a repülőgépiparban megszokott minőségű szálakat használnak.

A Bugatti Bolide mindössze 995 mm magas, pontosan annyi, mint anno a Type 35-ös versenyautó – annál azonban fölfelé kilógott a sofőr a roadster karosszériából – a tengelytávolság 2,75 méter, a szélesség 1,99 méter. Könnyű ki- és beszállást ígérnek még 2 méter magas sofőröknek is, a küszöb csak 70 mm széles, és a Chironhoz képest 15 centivel vitték lejjebb a peremet. Az FIA által előírt biztonsági berendezések vigyáznak a vezetőre és az utasra.

A karosszéria külsejének mindössze 40%-át fényezték le, egyébként meghagyták a látható karbont, a szín a klasszikus francia versenykék újraértelmezése. A Bugatti egyébként még nem döntötte el, hogy limitált darabszámban megvalósítja-e a Bolide pályaautót, de kellő számú megrendelés esetén biztos ráállnak majd a dologra.

A cikk teljes tartalma IDE kattintva érhető el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.