A gyár szerint az X-Bow GTX az eddigi leggyönyörűbb KTM

Tavaszra ígérték, de csak most lett kész a KTM X-Bow GTX, a márka eddigi legszebb és legmodernebb autója.

null

Pályanapokra illetve versenyautónak ajánlja a KTM az X-Bow legújabb változatát, amelyet még februárban jelentettek be, de csak mostanra készültek el a fejlesztéssel. A GTX-nél a karbon vázszerkezetet egy FIA-jóváhagyással rendelkező bukókerettel kombinálják, homológ Recaro kagylóülést kap a vezető, szintén homológ hatpontos Schroth biztonsági övvel együtt. Tág tartományban állítható a hasított bőr karimával rendelkező kormánykerék, amellyel együtt mozog a digitális műszeregység is, a pedálok helyzete is állítható.

A kép illusztráció
Fotó: MTI/EPA

A normál X-Bow-val ellentétben itt nem hidraulikus, hanem elektromos a kormányszervo, ez egyfelől könnyebb, másfelől állítható a rásegítés mértéke is. A saját tömeg mindössze 1048 kg, az Audi Sport mérnökei által felkészített 2,5 literes, öthengeres turbómotor teljesítménye végül 530 lóerő lett, a maximális nyomaték 650 Nm. A homológ 120 literes benzintankkal különösen nagy távolságot tud megtenni a KTM X-Bow GTX két tankolás (boxkiállás) között.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Egy fiatalember, aki gyerekkora óta saját autóbuszra vágyott

Laibl Ádám buszsofőrökkel beszélgetett kisiskolásként, 23 évesen szerezte meg a buszjogosítványt. Mellékállásban buszsofőr, otthon egy csuklós busz várja.

A kezdetek

„Emlékszem, amikor sétáltunk a szüleimmel a belvárosban, mindig a Révai utca felé szerettem volna venni az irányt, mivel ott álltak a helyi buszok. Kismegyeren laktunk, amikor végeztem a tanulással, délutánonként sokszor tekertem bringával az 5-ös busz végállomására. Annyit láttak a sofőrök, hogy megkedveltek, a pihenőidejükben beszélgettek velem, megmutatták a buszukat. Most, hogy napi két órában buszvezetőként is dolgozom Győrben, akad olyan kolléga, aki a mai napig `bringás gyerekként´ hív kávézni” – kezdte a tápszentmiklósi fiatalember.

Két munka, sok találkozás

Ádám a Veres-iskolában élelmiszer-minősítőnek tanult, ám a középiskola után nem tett le álmáról, hogy egyszer buszsofőr legyen. „Szerencsém volt, mert amikor elkezdtem különböző járművekre jogosítványokat szerezni, akkor vitték le az életkort a teherautóknál és a buszoknál is. Így 23 évesen készen álltam arra, hogy buszt vezessek” – hallottuk.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.