Népszerű márka töltődobozával akadtak szoftverproblémák

Mivel a használatot nem veszélyeztető hibáról van szó, egyelőre nem rendeltek el termék-visszahívást.

A Volkswagen konszernhez tartozó Elli nevű népszerű szolgáltató által kínált ID.Charger fali töltődobozok szoftverfrissítésre szorulnak.

Több hónapot késett a Volkswagen ID.3-as piaci bevezetése, mert újra kellett írni az autó szoftverének nagy részét.

De nem csak maga az autó, hanem a Volkswagen konszernhez tartozó Elli nevű cég által kínált ID.Charger nevű fali töltődoboznak is új szoftverre van szüksége.

Azért ruháztak be a legtöbben erre, hogy nagy teljesítménnyel tudják tölteni villanyautójukat, ehhez képest több száz ID.Charger nevű egység csak legfeljebb 4 kW-tal képes tölteni.

A probléma szoftverfrissítéssel orvosolható, akik a drágább, internetkapcsolattal rendelkező egységet vették, online frissítéssel már meg is kapták az új programot, azonban olyanok is vannak szép számmal, akik az alapmodellt szereltették be, annál az Elli által küldött technikusok hajtják majd végre a szoftverfrissítést.

Mivel a használatot nem veszélyeztető – csak lelassító – hibáról van szó, nem rendeltek el termék-visszahívást. Arról nincs hír, hogy az Elli vagy a Volkswagen kompenzálja-e az ügyfeleket a hosszabb töltési idő miatt.

Az eredeti cikket az alábbi linkre kattintva érhetik el.

 

Egy fél ajtóval támad az olaszok új elektromos autója

A 2004-ben a Genfi Autószalonon leleplezett Fiat Trepiuno tanulmány előlegezte meg az újjászületett Fiat 500-ast, a 3+1 név annál az autónál az utastér kialakítására utalt, azaz hogy három teljes értékű és egy kiegészítő ülés (a vezető mögött) van az utastérben. Az olaszok akkumulátoros-elektromos Fiat 500-asnál a harmadik karosszériaváltozat jelzésére használják a Trepiuno nevet, jelen esetben az ajtók számára utalva.

Márciusban ismerhettük meg az 500C félkabriót, júniusban a zárt karosszériás 500-ast, most pedig az utóbbi alapján egy jobb oldali fél ajtószárnnyal kiegészített 500 Trepiuno van soron. A több gyermeket szállító szülők életét könnyíti meg a járda felőli oldalon elhelyezett extranagy nyílás, csak az első ajtó kinyitása után tárható fel a hátsó ajtófél, amely a B-oszlopot is magába foglalja. A saját tömeget 30 kg-mal növeli ez a megoldás, Olaszországban 2000 euró a felár.

Az akkumulátoros-elektromos Fiat 500-assal, az olaszok másik újdonsága az Action névre keresztelt alapmodell, amelynél az első kerekeket egy 95 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja. Ennek a kivitelnek az akkumulátora 42 helyett csak 23,7 kWh kapacitású, a villámtöltés 85 kW helyett csak 50 kW teljesítménnyel végezhető. A WLTP-módszer szerint mért hatótávolság 185 km.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.