Az elektrifikáció mellett óriásterepjáró is van a Kia jövőképében

Újabb részletek derültek ki a Kia márka jövőjét meghatározó Plan S tervről.

null

Először az Imagine tanulmányautón használták, majd az azóta bemutatott többi koncepció is magán viselte azt a márkajelzést, amely 2021-ben megjelenik majd a sorozatgyártású Kiákon. A Kia vezérigazgatója, Ho Sung Song dinamikusabb, stílusosabb és újító márkává akarja tenni a Kiát, a Plan S néven meghirdetett átalakulásra a következő évtizedben mintegy 25 milliárd dollárt költenek. 2027-ig hét olyan akkumulátoros-elektromos autót dobnak piacra, aminek nincs a mai kínálatban megfelelője, ezen felül is jönnek majd plug-in és öntöltő hibridek.

A kép illusztráció
Fotó: MTI/EPA

Amíg a civil modelleknél az elektrifikáción lesz a hangsúly, a katonai részlegről sem feledkeznek meg. A koreai hadsereggel együttműködve közös utódot fejlesztenek a mai 2,5 és 5 tonnás katonai szállítójárműveknek, a nagyobb modellekből veszik át a 7,0 literes turbódízelt, a váltót és a hajtásláncot, ráadásul nem csak a katonai szektornak teszik elérhetővé az új terepjárót, de annak haszonjármű- és luxuskivitele is lesz majd. A haditechnikát se kerülheti el az elektrifikáció, itt a tüzelőanyagcellák alkalmazását fogják vizsgálni a Kia és a koreai hadsereg szakemberei.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Plug-in hibrid hajtás koronázza meg a Jaguar E-Pace kínálatot

Penge lett a Jaguar E-Pace megjelenése, a gyári megfogalmazás szerint ilyen alakú dísz került az áttervezett első lökhárító légbeömlőjébe. Ezzel párhuzamosan élesebb lett a fényszóró – alapáron LED-es, extraként nagyobb felbontású pixel LED-es –, rombusz mintát kapott a rács.

Három blokk alkotja a motorkínálatot, a dízel 2,0 literes és 163 vagy 200 lóerős lehet, 48V-os lágyhibrid rásegítést kap, kilencfokozatú automatikus váltóval és összkerékhajtással jönnek. Benzinesből az 1,5 literes háromhengeres lágyhibridként 160 lóerőt tud, ez elsőkerékhajtással és nyolcfokozatú automatikus váltóval érkezik, ugyanezt használja a kínálatot megkoronázó P300e jelzésű hálózatról tölthető hibrid hajtás, amelynél 309 lóerő a rendszerteljesítmény. A 2,0 literes lágyhibrid négyhengeres turbó 200, 249 vagy 300 lóerős lehet, szériában kapja a kilencfokozatú automatát és az összkerékhajtást.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.