Csillag miatt kell visszahívni a nagyvállalat autóit

Egyelőre nem tudni e hiba miatt bekövetkezett balesetről, de a márkaszervizek már orvosolják a problémát.

null

Önkéntes visszahívási akciót hirdetett a Mercedes-Benz azokra az autókra, amelyeket a feláras megvilágított háromágú csillag márkajelzéssel láttak el, az Egyesült Államokban ez 12 799 GLE- és GLS-osztályt érint, amelyeket 2018 december 2 és 2020 február 2 között készítettek.

A gondot a nem mindig megfelelő testelés okozza, ami az azonos testkábelre csatlakozó egyéb rendszerek – a kormányszervo, az ablaktörlő és a fényszórók használják még ezt – működését zavarhatja.

Egyelőre nem tudni a csillag hibája miatt bekövetkezett balesetről, a márkaszervizekben áthelyezik a tesztelési pontot és új csatlakozást építenek be.

A teljes cikket az alábbi linken érheti el.

A Mercedesnek már van szilárdtest-akkumulátora

A magyarországi Zöld busz programban is szereplő új eCitaro autóbuszt már szilárdtest-akkumulátorral is kínálja a gyártó Mercedes Benz. Az innovatív akkumulátor-koncepcióval a cég nemcsak a busz szegmens, hanem az egész autóipar számára diktálja a tempót.

A Mercedes-Benz rendületlenül folytatja a városi buszok villamosítását: az új 18,13 méteres G csuklós busz ideális a túlterhelt városokban, nagy forgalmú járatokon. Az eCitaro a plug-in töltés mellett áramszedővel is szállítható. Egy másik változatnak pedig érintkezősínje van a rögzített helyzetű áramszedővel történő töltéshez.

Ez a két variáció megduplázza az amúgy is magas töltésteljesítményt 300 kW-ig. Az eCitarot a bevált ZF AVE 130 elektromos tengely hajtja, amely a hátsó részben található. A maximális tapadás és a sokoldalú felhasználhatóság érdekében a hosszabb változatok két hajtott tengellyel is szállíthatók. Az elektromotorok a kerékagyak közelében helyezkednek el, és tengelyenként kétszer 125 kW teljesítményt adnak le.

Az igazi technikai szenzáció a szilárdtest-akkumulátor alkalmazása. Mint köztudott, az elektromos autók gyártói és felhasználói olyan technológiai újításra várnak, amely megtöbbszörözi az e-autók hatótávolságát és percekre csökkenti a töltés idejét. A Villanyautósok.hu utánajárt, és megtudta, hogy ez a szilárdtest-akku nem pontosan az a mindenki által megváltóként várt szilárdtest-akku. A buszba a francia Bollaré BlueSolutions LMP tárolója kerül, amely négy ultravékony laminált rétegből épül fel, és valóban nem tartalmaz folyadék halmazállapotú elektrolitot.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.