A Mercedesnek már van szilárdtest-akkumulátora
A magyarországi Zöld busz programban is szereplő új eCitaro autóbuszt már szilárdtest-akkumulátorral is kínálja a gyártó Mercedes Benz. Az innovatív akkumulátor-koncepcióval a cég nemcsak a busz szegmens, hanem az egész autóipar számára diktálja a tempót.
A Mercedes-Benz rendületlenül folytatja a városi buszok villamosítását: az új 18,13 méteres G csuklós busz ideális a túlterhelt városokban, nagy forgalmú járatokon. Az eCitaro a plug-in töltés mellett áramszedővel is szállítható. Egy másik változatnak pedig érintkezősínje van a rögzített helyzetű áramszedővel történő töltéshez.
Ez a két variáció megduplázza az amúgy is magas töltésteljesítményt 300 kW-ig. Az eCitarot a bevált ZF AVE 130 elektromos tengely hajtja, amely a hátsó részben található. A maximális tapadás és a sokoldalú felhasználhatóság érdekében a hosszabb változatok két hajtott tengellyel is szállíthatók. Az elektromotorok a kerékagyak közelében helyezkednek el, és tengelyenként kétszer 125 kW teljesítményt adnak le.
Az igazi technikai szenzáció a szilárdtest-akkumulátor alkalmazása. Mint köztudott, az elektromos autók gyártói és felhasználói olyan technológiai újításra várnak, amely megtöbbszörözi az e-autók hatótávolságát és percekre csökkenti a töltés idejét. A Villanyautósok.hu utánajárt, és megtudta, hogy ez a szilárdtest-akku nem pontosan az a mindenki által megváltóként várt szilárdtest-akku. A buszba a francia Bollaré BlueSolutions LMP tárolója kerül, amely négy ultravékony laminált rétegből épül fel, és valóban nem tartalmaz folyadék halmazállapotú elektrolitot.