Egy hegyi felfutót már teljesített a Mini e versenyautó

A BMW román forgalmazója készítette el a biztonsági felszerelésekkel ellátott Mini e versenyautót.

Nem igazi versenyautót épített a BMW román forgalmazója és a Vitesco Technologies nevű cég, hanem az utcai villanymotoros Mini e-t látták el a legszükségesebb biztonsági felszerelésekkel, mert elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogyan viselkedik a technika extrém körülmények között.

Megszabadultak minden fölöslegesnek ítélt felszereléstől, amivel 150 kg-mal csökkent a saját tömeg, bekerült a kötelező bukókeret, a tűzoltóberendezés, de például a felfüggesztéshez már nem nyúltak, sőt, utcai gumikkal indították el az autót az Opel Braşov Trophy hegyi felfutón. Az 5 km-es szakaszt többször is lefutotta az autó, a legjobb ideje 3 perc 7,478 másodperc volt, ami 96 km/órás átlagsebességet jelent – a gyárilag 150 km/órában limitált végsebességet is elérte az autó. Versenytempóban 50 kWh/100 km volt a Mini Cooper SE energiafogyasztása.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Egyedülálló alkalom: három Alfa Romeo B.A.T.-ra lehet licitálni

Az Alfa Romeo márka a múlt század ötvenes éveiben a Torinói Autószalonon mutatta meg a különleges Berlinetta Aerodynamica Technica tanulmányokat a Bertone stúdiótól, és hiába finomították a tervezők az 1900 Sprint alapon megvalósított formát, az végül nem került sorozatgyártásba.

1953-ban debütált a B.A.T. 5 elnevezésű kupé, amelynél az alacsony légellenállás volt a fő szempont, a Cw 0,23-as légellenállási együttható még ma, a számítógéppel optimalizált karosszériák korában is kitűnőnek számít. Burkolt kerekeket, erősen hajlított üvegeket és nagy méretű ívelt hátsó vezérsíkokat kapott.

Az 1954-ben bemutatott B.A.T. 7 esetén úgy sikerült még jobban áramvonalassá tenni a felépítményt (Cw 0,19), hogy közben vadabb lett a megjelenés, a hegyes hátsó vezérsíkok középen majdnem összeérnek, a kipufogót is elrejtették a karosszéria sarkába.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.