Egyedülálló alkalom: három Alfa Romeo B.A.T.-ra lehet licitálni
Az Alfa Romeo márka a múlt század ötvenes éveiben a Torinói Autószalonon mutatta meg a különleges Berlinetta Aerodynamica Technica tanulmányokat a Bertone stúdiótól, és hiába finomították a tervezők az 1900 Sprint alapon megvalósított formát, az végül nem került sorozatgyártásba.
1953-ban debütált a B.A.T. 5 elnevezésű kupé, amelynél az alacsony légellenállás volt a fő szempont, a Cw 0,23-as légellenállási együttható még ma, a számítógéppel optimalizált karosszériák korában is kitűnőnek számít. Burkolt kerekeket, erősen hajlított üvegeket és nagy méretű ívelt hátsó vezérsíkokat kapott.
Az 1954-ben bemutatott B.A.T. 7 esetén úgy sikerült még jobban áramvonalassá tenni a felépítményt (Cw 0,19), hogy közben vadabb lett a megjelenés, a hegyes hátsó vezérsíkok középen majdnem összeérnek, a kipufogót is elrejtették a karosszéria sarkába.
Tovább...