Az erdők védelmére hívja fel a figyelmet a legújabb Bronco + videó

A Bronco szériát bővítené a Ford egy erdőtüzek oltásánál segíteni képes terepjáróval.

null

A Bronco + Filson Wildland Fire Rig tanulmány egy erdőtüzek oltásánál segíteni képes terepjárót mintáz.

Az Egyesült Államok Forest Service szervezete sokáig Bronco terepjárókat használt, a Ford reményei szerint az új modellből is bevásárol majd a szervezet. Addig is a Filson nevű céggel közösen építettek egy olyan tanulmányt, amely azt példázza, hogyan lehet a gyári tartozékok és minimális egyedi felszerelések segítségével igazi erdőjáró tűzoltójárművet készíteni.

A Sasquatch csomaggal felszerelt autó acél lökhárítókat és csörlőt kap a tartozékkatalógusból, az utastér hátsó részében egy egységet képező 190 literes víztartály, vízpumpa és slaug foglalja el, ezenkívül ásó, balta, motoros fűrész, védősisakok és emelő van itt még. Az utasteret borító ponyva tűzálló műbőrből készül. A Ford két hasonló megjelenésű (de várhatóan széria utastérrel rendelkező) Broncót adományoz az USA-ban működő National Forest Alapítványnak, a Filson pedig egyedi divatkollekciót készít, és az abból származó bevétellel támogatja az erdővédelmet.

A teljes cikket ITT olvashatja tovább.

Nem biztonságosak az olcsó négyévszakos abroncsok

A német KÜS egyesület az olcsón megvásárolható négyévszakos abroncsgarnitúrák tudását vizsgálta.

Most épp olcsón megvásárolható négyévszakos abroncsok tudását tesztelte az alapvetően személyautók vizsgáztatásával foglalkozó német KÜS (Kraftfahrzeug-Überwachungsorganisation freiberuflicher Kfz-Sachverständiger e.V.), de foglalkozik továbbképzéssel és egyéb szolgáltatásokat is nyújt. A vizsgálattal arra jutottak, hogy azok nem igazán jelentenek megoldást a télen közlekedőknek. A Goodyear Vector 4Season G3-as négyévszakos abroncs teljesítményéhez mérték az olcsón megvásárolható abroncsgarnitúrák tudását, a 205/55 R16 méretben vizsgálták az Apollo, Ovation, Imperial, Superia, Blacklion és Berlin márkájú abroncsokat – írja az autómotor.hu.

80 km/órás tempóról nedves aszfalton fékezve a referencia abroncshoz (31,7 m) képest a legrosszabb olcsó gumi tíz méterrel hosszabb, 41,6 méteres fékutat produkált, azaz amikor már áll a Goodyear négyévszakos abronccsal szerelt autó, a Superia garnitúrát használó még 39 km/órás tempóval halad.A vízre felúszás vizsgálatánál a referencia abroncsnak nem okoz gondot a 80 km/órás tempó, míg a többi ilyenkor már mind elveszíti a tapadást és felúszik a vízrétegre. A kezelhetőség vizsgálatánál ahol a márkás négyévszakos gumival szerelt autó még elmegy, az olcsó négyévszakos abroncsokkal szerelt autó már kitör, és amíg a tesztpályán van bukótér, a közútról ez nem mondható el.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.