Könnyebb, erősebb és nyersebb lett a Yamaha MT-09

Nincs olyan alkatrész, amit az elődből vettek át a 2021-es meztelen motorkerékpár megkonstruálásakor.

Radikálisan új motorkerékpárnak készült azt MT-09 még 2013-ban, és pillanatok alatt a Yamaha egyik ikonikus gépe lett belőle, csak Európában 250 000 Hyper Naked gépet értékesítettek a japánok. A 2021-es modellévre teljesen újratervezték az MT-09-est, a harmadik generáció könnyebb, nyomatékosabb és látványosabb lett.

Újfajta öntési eljárást fejlesztettek ki, hogy a nagyobb nyomatékú blokk terhelését elviselő Deltabox alumínium váz könnyebb legyen a korábbinál, a lengőkaroknál is ezt az új eljárást használják. Az újonnan tervezett alumínium váz, bölcső és lengőkar 2,3 kg-mal könnyebb, mint az elődje. A háromhengeres blokk furatát 3 mm-rel növelték meg, amitől 42 köbcentivel 889 köbcentire nőtt a lökettérfogat, a csúcsteljesítmény 119 lóerő (10 000/perc), a maximális nyomaték 93 Nm (7000/perc); a teljesítménygyarapodást az tartja kordában, hogy immár Euro 5-ös tisztaságúak a kipufogógázok.

Teljesen új üzemanyagellátó-rendszert készítettek a mérnökök, a befecskendezők közvetlenül a szívószelepekre juttatják az üzemanyagot a korábbinál jobb porlasztást érve el – 9%-kal javult az üzemanyag-hatékonyság. Az új kipufogórendszer 1,4 kg-ot spórol, miközben olyan gázlengések jönnek létre benne, ami jellegzetes dübörgést eredményez. A váltóban az 1. és 2. fokozat áttételét megnyújtották, új a kapcsolóvilla, új anyagból készülnek a kuplungtárcsák. Préskovácsolás eljárással készülnek a felnik, az első és a hátsó felni 700 g-mal könnyebb a korábbinál.

A külsőről minden fölösleges dolgot eltávolítottak, a fényszórót, a tartályt, az ülést és a kipufogót a motorhoz lehető legközelebb helyezték el. A kompakt felépítés és a csupasz külső 189 kg-os, a jelenleginél 4 kg-mal alacsonyabb saját tömeget eredményez.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Népszerű márka töltődobozával akadtak szoftverproblémák

A Volkswagen konszernhez tartozó Elli nevű népszerű szolgáltató által kínált ID.Charger fali töltődobozok szoftverfrissítésre szorulnak.

Több hónapot késett a Volkswagen ID.3-as piaci bevezetése, mert újra kellett írni az autó szoftverének nagy részét.

De nem csak maga az autó, hanem a Volkswagen konszernhez tartozó Elli nevű cég által kínált ID.Charger nevű fali töltődoboznak is új szoftverre van szüksége.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.