Közösségi autóként ismerhetjük meg a Dacia villanyautóját

Európa legolcsóbb villanyautóját már a vásárlás előtt kipróbálhatják majd az érdeklődők.

null

Európa legolcsóbb villanyautóját már a vásárlás előtt kipróbálhatják majd az érdeklődők, hiszen első körben, azaz 2021 elejétől autómegosztó-szolgáltatások igényeire szabott változatot kezdenek el forgalmazni – elsőként a Renault által jelenleg is támogatott Zity flottájában jelenik meg a Dacia Spring Electric, de másoknak is szállítanak belőle –, és 2021 őszétől lesz elérhető a civil kivitel.

A formában a legújabb Dacia-arculatnak megfelelően Y alakú LED-es hátsó lámpák jelentenek újdonságot a Renault K-Ze nevű, Kínában forgalmazott villanyautóhoz képest, az 1,51 méteres magasság és az ötajtós kialakítás könnyű ki- és beszállást tesz lehetővé, a hasmagasság 15 centi. Amíg a karosszéria kicsi, hossza 3,73 méter, a szélesség tükrökkel együtt 1,77 méter, tágas belsőt ígérnek, a tengelytávolság 2423 mm; a fordulókör átmérője 9,6 méter. A csomagoknak 300 literes hely jut az autó hátuljában (ha nem rendelnek pótkereket), támladöntés után 600 literes a raktér.

Egy új Dacia Logant a 2017-es genfi autószalon során láthattunk először
Fotó: MTI/EPA

Az első kerekeket egy 44 lóerő csúcsteljesítményű, 125 Nm nyomatékú villanymotor hajtja, Eco-üzemmódban 31 lóerőre korlátozza az elektronika a csúcsteljesítményt és 100 km/órára a végsebességet (egyébként 125 km/óra), cserébe 10%-kal nagyobb lehet a hatótávolság. Hátra építik be a 28,6 kWh kapacitású telepet, ami WLTP-módszer szerint 225 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, WLTP városi ciklusban 295 km az elméleti hatótávolság. Alapesetben 6,6 kW teljesítményű töltésre van csak lehetőség, felárat kell fizetni a villanytöltésért, ami 30 kW teljesítményű egyenáramú töltést jelent.

A teherautónál ráccsal választják el az 1033 mm hosszú, 800 liter térfogatú hátsó rakteret az első utasoktól, a terhelhetőség mindössze 325 kg – városi áru- vagy ételkiszállításhoz bőven elég ez is – ehhez a változathoz nem rendelhető pótkerék.

 

A Dacia Sprint Electric villanyautó magyarországi indulóára 6,5 millió Ft, az első 100 megrendelő az állami támogatással tehát 3 990 000 Ft-ért vehetik majd meg autójukat.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Élmény a V8-as motorral szerelt Flying Spur vezetése

A Flying Spur vásárlók sok időt töltenek a volán mögött is, nem csak a hátsó ülés szolgáltatásait élvezik, miközben sofőr irányítja az autót. Nekik készül a most bejelentett 4,0 literes V8-as biturbóval szerelt modell, amelynek sokkal jobb vezetési élményt ígérnek azzal, hogy 100 kg-mal lett könnyebb az orr.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.