Magyarországra érkezett az új Opel Mokka

Öt hónappal a forgalmazás megindulása előtt nálunk járt két előszériás prototípus.

null

Több szempontból is fontos az Opel számára a második generációs Mokka, hiszen azzal egy nagyon fontos piaci kategóriába tér vissza a márka, ráadásul ezen a kis kategóriás SUV-n ismerhetjük meg a márka következő évtizedét meghatározó formavilágot. Bizakodásra ad okot, amit első körben láthattunk, igaz, egy Ultimate csúcsfelszereltségű Mokka-e villanyautót és egy GS Line sportos körítésű benzines prototípust hozott el a forgalmazó.

Fotó: Lővei Gergely – automotor.hu/mediaworks

Jelentős darabszámokat remélnek a márciustól megvásárolható Mokka és Mokka-e típustól, így viszonylag hamar elterjedhet a márka új arculata. Nem csak kívül, de belül is hoz újdonságot az Opel új, kis kategóriás szabadidő-autója, alapfelszerelés lesz a teljesen digitális műszerfal, alapesetben kisebb, extraként a két előszériás prototípusban látható nagyobb méretű kijelzőkkel. Nem feledkeztek meg a fizikai kapcsolókról sem, az alapvető funkciókat, például a szellőzés kezelését ilyenekkel (is) lehet végezni.

Fotó: Lővei Gergely – automotor.hu/mediaworks

Magyarországon az alapmotort, tehát a 100 lóerő teljesítményű (205 Nm) benzines turbót várják a legnépszerűbbnek, már ehhez is hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak; a Corsánál mintegy 60 kg-nak nehezebb a szabadidő-autó, ezért mondtak le a szívómotorról. Lesz még 130 lóerős teljesítmény, amihez felár ellenében nyolcfokozatú automatát is lehet kérni, a 110 lóerős dízel csak kézi kapcsolású váltóval jön. A Mokka esetén a GS Line sportmodell nem kap eltérő lökhárítót, mint például a Corsánál, itt a színekkel különböztetik meg a normál modelltől ezt a kivitelt – a piros mellett eltérő színek is lesznek majd a jövőben.

Fotó: Lővei Gergely – automotor.hu/mediaworks

Az elektromos modellt nem csak a kvóták miatt erőltetik majd, a Corsánál például októberig bezárólag az idei évre tervezett Corsa-e mennyiség háromszorosát értékesítették Magyarországon, a népszerűbb szabadidő-autónál is hasonlóra számítanak. A Mokka-e ugyanazt az 50 kWh kapacitású akkumulátort kapja, a 136 LE/260 Nm teljesítményű hajtómotorral, az elektromos modellnél alapáron jár a távoli hozzáférést lehetővé tevő OpelConnect rendszer. A fedélzeti töltő 7,2 vagy 11 kW teljesítményű lehet, az autó egyébként 100 kW teljesítményű villámtöltés fogadására képes.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.