Olyan brutális ez az autó, hogy kitiltották a forgalomból

Annyira extrémre sikerült a szupergép, hogy csak versenypályán engedélyezik a használatát.

null

A Donkervoort D8 GTO-JD70-nek most elkészült az R betűvel jelzett változata, amely autó csak versenypályán használható legálisan.

A világ legjobban kanyarodó autója lett a holland Donkervoort manufaktúra megalapítójának születésnapi meglepetése, a D8 GTO-JD70-es, és most ezt fokozták még tovább az R változat elkészítésével, ami még fürgébb és mérgesebb lett.

Fotó: YouTube

Az autó saját tömege mindössze 725 kg, így érthető az elképesztő tempó: a 0-100 km/óra gyorsulás 2,7 másodpercig tart, a 0-200 km/óra 7,7 másodpercig, a csúcssebesség 280 km/óra. A Donkervoort D8 GTO-JD70 R 2,25 G-s keresztgyorsulást képes elérni.

A versenypályás felhasználás miatt módosították a felfüggesztést, a fékeket, a kormányzást, az FIA által előírt biztonsági berendezések is ott vannak a fedélzeten. Hollandiában 198 000 eurós, azaz 72,3 millió Ft-os áron kínálják a valaha volt legdurvább Donkervoort D8-ast.

A teljes cikket az alábbi linkre kattintva érheti el.

Könnyebb, erősebb és nyersebb lett a Yamaha MT-09

Radikálisan új motorkerékpárnak készült azt MT-09 még 2013-ban, és pillanatok alatt a Yamaha egyik ikonikus gépe lett belőle, csak Európában 250 000 Hyper Naked gépet értékesítettek a japánok. A 2021-es modellévre teljesen újratervezték az MT-09-est, a harmadik generáció könnyebb, nyomatékosabb és látványosabb lett.

Újfajta öntési eljárást fejlesztettek ki, hogy a nagyobb nyomatékú blokk terhelését elviselő Deltabox alumínium váz könnyebb legyen a korábbinál, a lengőkaroknál is ezt az új eljárást használják. Az újonnan tervezett alumínium váz, bölcső és lengőkar 2,3 kg-mal könnyebb, mint az elődje. A háromhengeres blokk furatát 3 mm-rel növelték meg, amitől 42 köbcentivel 889 köbcentire nőtt a lökettérfogat, a csúcsteljesítmény 119 lóerő (10 000/perc), a maximális nyomaték 93 Nm (7000/perc); a teljesítménygyarapodást az tartja kordában, hogy immár Euro 5-ös tisztaságúak a kipufogógázok.

Teljesen új üzemanyagellátó-rendszert készítettek a mérnökök, a befecskendezők közvetlenül a szívószelepekre juttatják az üzemanyagot a korábbinál jobb porlasztást érve el – 9%-kal javult az üzemanyag-hatékonyság. Az új kipufogórendszer 1,4 kg-ot spórol, miközben olyan gázlengések jönnek létre benne, ami jellegzetes dübörgést eredményez. A váltóban az 1. és 2. fokozat áttételét megnyújtották, új a kapcsolóvilla, új anyagból készülnek a kuplungtárcsák. Préskovácsolás eljárással készülnek a felnik, az első és a hátsó felni 700 g-mal könnyebb a korábbinál.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.