Rajtautomatikát is kap a 204 lóerős Hyundai kisautó + videó

Leleplezték a Hyundai i20 N forró ferdehátút, amely 1,6 literes négyhengeres turbómotort kap 204 lóerővel.

A Smartstream generációhoz tartozó 1,6 literes négyhengeres turbómotort kapja a Hyundai i20 N, a csúcsteljesítmény 204 lóerő (5500-6000/perc), a maximális nyomaték 275 Nm (1750-4500/perc). A turbót bekötötték a motor vízkörébe, 350 bar-os nyomáson dolgozik a benzinbefecskendezés, a szívó- és kipufogó oldalon is változó szelepvezérlést alkalmaznak.

A hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó szerkezetét megerősítették, hogy a rendszeres rajtautomatika-használatot is kibírja, külön kapcsolóval aktiválható a fordulatszám-szinkronizálás, felár ellenében részlegesen önzáró differenciálművet is adnak (N Corner Carving Differential). A saját tömeg mindössze 1190 kg, így a 0-100 km/óra gyorsulás mindössze 6,7 másodpercig tart, az elérhető csúcssebesség 230 km/óra.

A vezetési élményt az egyedileg hangolt, módosított geometriájú, 10 mm-rel csökkentett hasmagasságot adó sportfutómű és a motorvezérlő- és menetstabilizáló elektronikára is ható üzemmódválasztó javítja, utóbbinak sport-üzemmódja is van és akár teljesen kikapcsolható. Közvetlenebb áttételezésű lett a kormánymű, 12 ponton erősítették meg a karosszéria szerkezetét. A 18 colos felnikre kifejezetten ehhez az autóhoz készített 215/40 méretű Pirelli P-Zero abroncsokat szerelnek amelyek HN jelölést kapnak – utóbbi a Hyundai N almárkára utaló jelzés.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Nem biztonságosak az olcsó négyévszakos abroncsok

Most épp olcsón megvásárolható négyévszakos abroncsok tudását tesztelte az alapvetően személyautók vizsgáztatásával foglalkozó német KÜS (Kraftfahrzeug-Überwachungsorganisation freiberuflicher Kfz-Sachverständiger e.V.), de foglalkozik továbbképzéssel és egyéb szolgáltatásokat is nyújt. A vizsgálattal arra jutottak, hogy azok nem igazán jelentenek megoldást a télen közlekedőknek. A Goodyear Vector 4Season G3-as négyévszakos abroncs teljesítményéhez mérték az olcsón megvásárolható abroncsgarnitúrák tudását, a 205/55 R16 méretben vizsgálták az Apollo, Ovation, Imperial, Superia, Blacklion és Berlin márkájú abroncsokat – írja az autómotor.hu.

80 km/órás tempóról nedves aszfalton fékezve a referencia abroncshoz (31,7 m) képest a legrosszabb olcsó gumi tíz méterrel hosszabb, 41,6 méteres fékutat produkált, azaz amikor már áll a Goodyear négyévszakos abronccsal szerelt autó, a Superia garnitúrát használó még 39 km/órás tempóval halad.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.