Tíz darabot építenek a Brabus 900 lóerős rakétájából

A Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ nem hétköznapi autó, a Rocket 900-as azonban teljesen más ligában játszik.

A maga 639 lóerős teljesítményével a Mercedes-AMG GT 63 S 4Matic+ igazi sportkocsi, a Brabus pedig ezt használva kiindulási alapként építi meg a Rocket 900-as nevű alkotását – az exkluzivitás megőrzése érdekében mindössze 10 példányban.

A lényeg a motortuningon van, ami azzal kezdődik, hogy 4,0-ről 4,5 literre növelik a lökettérfogatot. Különösen finoman kiegyensúlyozott főtengelyt készítettek, ami 100 mm-re növeli a löketet, a furatot 84 mm-re növelik, a hajtókarok és a dugattyúk is egyediek. A változtatások eredménye 900 lóerős teljesítmény (6200/perc), a maximális nyomaték 1250 Nm – utóbbit csak próbapadon tudja a blokk, autóba építve 1050 Nm-re korlátozzák a maximális nyomatékot a hajtáslánc teljesítőképessége miatt.

Aggódni így se kell, hiszen a 0-100 km/óra gyorsulás 2,8 másodpercig tart, a 0-200 km/óra sprint megvan 9,7 másodperc alatt, a 0-300 km/óra mindössze 23,9 másodperc alatt megvan, a végsebesség elektronikusan korlátozott 330 km/óra. Csak 10 darab Brabus Rocket 900-ast építenek, az ár 427 000 euró.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Kétezer kilométer Európában Pannóniával

Eredetileg csak a csehszlovák és a német motoroktól, motorosokról szándékoztam írni, de az újságok baleseti rovatát olvasva, másként határoztam. Négy pontban foglalom össze tapasztalataimat a Pannóniával:

1. A zöld Pannonia motorkerékpárom hatéves. A lefutott 30 000 km után kapott hengerfúrást és most, 4500 km után indultam el vele Csehszlovákiába és az NDK-ba. A mintegy 2000 km-es utam során érintettem Brünnt, Prágát, Bad-Shandaut, Drezdát és visszafelé Zinnwaldot is, tehát voltak hegyek és dombok.

A motor az én 76 kg súlyommal, két bőrönddel és lábvédő lemezzel volt terhelve. Ennek ellenére mind a Brünn utáni dombokon, mint a zinnwaldi hegyekben harmadikkal, ritkábban másodikkal szépen felment és az Autobahnon tartósan bírta a 95-100-at. Egész utamon a motornak semmiféle üzemzavara nem volt. A gyertyához is csak egyszer nyúltam, amikor is német gyertyával cseréltem azt ki. Összegezve: a Pannóniáról csak jót és szépet tudok mondani.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.