Van, akinek húsz évet kell várnia, hogy ezt az autót megvehesse!

Ezúttal nem Bugatti és nem is a Ferrari az a cég, amely a hőn áhított autót gyártja.

Ha megkérdeznénk, melyik autót kell a legtöbbet várnia a vásárlóknak mielőtt beszerezhetik, valószínűleg valamelyik szuperautókat gyártó cég végezne az élen. Pedig úgy tűnik, nem Ferrari vagy Bugattira kell a legtöbbet várni, hanem a Suzuki Jimnyre… A Suzuki apró terepjárója igazi közönségkedvenc világszerte, ám Indonéziában különösen. Az országban ráadásul az átszámítva 11 millió forint körüli összeggel kimondottan jó árban van az autó. Illetve azt is érdemes hozzátenni, hogy a Suzuki sem számított arra, hogy ekkora érdeklődés lesz majd a Jimny iránt.

Így jöhetett létre az a szituáció, hogy jelenleg Indonéziában legalább 10, de inkább 20 évet kell a tervek szerint várnia annak, aki most bejelentkezik egy vadi új Suzuki Jimnyért. Ez persze mindenki szerint erős túlzás, így a Suzukinál is gondolkodnak azon, hogy lehetne kiküszöbölni a problémát, hogy az autót mihamarabb beszerezhessék a vásárolni szándékozók. A tervek között szerepel az is a hírek szerint, hogy új gyárat nyitnak a közelben, kizárólag a rengeteg Jimny-rendelés miatt!

A teljes cikket ITT olvashatják.

Egyedülálló alkalom: három Alfa Romeo B.A.T.-ra lehet licitálni

Az RM Sotheby's árverési ház október 28-i New York-i árverésén egy tételként kínálják eladásra a B.A.T. 5, 7 és 9-es Alfa Romeo-t.

Az Alfa Romeo márka a múlt század ötvenes éveiben a Torinói Autószalonon mutatta meg a különleges Berlinetta Aerodynamica Technica tanulmányokat a Bertone stúdiótól, és hiába finomították a tervezők az 1900 Sprint alapon megvalósított formát, az végül nem került sorozatgyártásba.

1953-ban debütált a B.A.T. 5 elnevezésű kupé, amelynél az alacsony légellenállás volt a fő szempont, a Cw 0,23-as légellenállási együttható még ma, a számítógéppel optimalizált karosszériák korában is kitűnőnek számít. Burkolt kerekeket, erősen hajlított üvegeket és nagy méretű ívelt hátsó vezérsíkokat kapott.

Az 1954-ben bemutatott B.A.T. 7 esetén úgy sikerült még jobban áramvonalassá tenni a felépítményt (Cw 0,19), hogy közben vadabb lett a megjelenés, a hegyes hátsó vezérsíkok középen majdnem összeérnek, a kipufogót is elrejtették a karosszéria sarkába.

Korábbi cikkünket ITT olvashatja tovább.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.