600-1200 lóerős lehet a legújabb Hyundai raliautó

Hayden Paddon műhelyében épült meg a Hyundai támogatásával a Kona EV raliautó.

Hayden Paddon raliversenyző saját autóépítő vállalkozást is vezet, ahol a Hyundai új-zélandi forgalmazójának a támogatásával akkumulátoros-elektromos raliautót készítettek az új Kona alapján. Még 2017-ben kezdték a projekt előkészítését, 2018-ban állt fel a mérnökcsapat, és nemrég készült el az első raliautó prototípus.

 

Úgy készítették el a járművet, hogy abban két-, három- vagy négy villanymotort kerülhet egyenként 300 lóerős teljesítménnyel, tehát 600, 900 vagy 1200 lóerő a csúcsteljesítmény. Az akkumulátor több mint 800 kW teljesítményleadásra alkalmas, azaz 1090 lóerő a tényleges rendszerteljesítmény. Az akkumulátor-kapacitást nem árulták el, de azt igen, hogy mind ennek, mind a hajtómotoroknak a megfelelő hűtésére nagy gondot fordítottak.

A Paddon Rallysport már a 2021-es szezonban rajthoz áll az autóval az Új-Zélandi Ralibajnokságban, az első szezonban saját kategóriájában indul, 2022-től pedig az addigra már plug-in hibrid hajtásra váltó WRC raliautókkal közös osztályban mérkőzik majd.

 

 

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Bemutatkozott a pickupból faragott terepjáró és a friss Navara

Nem ez az első eset, hogy a Nissan egyszerűen egy puttonyt tesz rá a pickupjára, és azt terepjáróként árulja, hasonló recept szerint készült anno az észak-amerikai Xterra. A most Kínában bemutatott Nissan Palazzo terepjáró érdekessége, hogy a rakteret nem tették az utastér részévé, megtartották a hátsó szélvédőt, így csak hátulról, a felnyitható ajtón keresztül férhető hozzá – ennek megkönnyítésére még fellépőt is kialakítottak a hátsó lökhárítóban.

Amíg a Nissan pickup Kínában 2,3 literes turbódízelt kap (opcionális nyolcfokozatú ZF automatával), addig a Palazzo orrában 1,8 literes benzines turbómotor dolgozik, a csúcsteljesítmény 231 lóerő, a maximális nyomaték 300 Nm; csak hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval és hátsókerékhajtással érhető el jelen pillanatban a terepjáró.

Pro-4X néven jön az új, sportos megjelenésű modell a felfrissített Nissan Navara kínálatába

Elsőként Thaiföldön kezdik majd meg a felfrissített Nissan Navara forgalmazását decemberben, a többi piacon 2021-ben lesz a piaci bevezetés. Az új megjelenés a korábbinál nagyobb méretű hűtőrácsot hoz, magasabb orrot.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.