Az eddigi legbrutálisabb Golfot pakolták ki a piacra

Ránézésre egyébként csak a részletek árulkodnak a valaha volt legerősebb autóról.

Papíron csak 15 lóerővel erősebb az új Golf R, mint a nemrég leleplezett GTI Clubsport, azonban amíg utóbbinak 6 másodpercbe telik a 0-100 km/órás sprint, a modellsorozat csúcsmodellje a 4Motion összkerékhajtással mindössze 4,7 másodperc alatt letudja ugyanezt a mutatványt; a végsebesség mindkét esetben elektronikusan korlátozott 250 km/óra.

Ránézésre egyébként csak a részletek árulkodnak a valaha volt legerősebb Golf-ról, amely a GTI Clubsport lökhárítóit kapja, azonban eltérő a rács, hátul pedig kettő helyett négy kerek kipufogó-végződést látunk.

A hasmagasságot 2 centivel csökkentik, a felnik 19 colosak, a féknyergek kékek. A lényegi eltérést az új hátsó differenciálmű jelenti, amely nem csak a tengelyek között, de hátul oldalanként is képes irányítani a nyomaték eloszlását – ennek vezérlése része a jármű menetdinamikai rendszerének, ami még a fékezéses differenciálzárakra és az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókra is hatással van.

A 2,0 literes TSI 319 lóerős, a maximális nyomaték 420 Nm, ami a 2100-5350/perc fordulatszám tartományban folyamatosan a vezető rendelkezésére áll. A szelepvezérlés a szívó- és a kipufogóoldalon is változó, a kipufogóoldalon még a szelepnyitás mértékét is az elektronika szabályozza.

 

Az eredeti cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Ennél nagyobb Golfot még sosem gyártott a Volkswagen

Az új Golf Variant jóval nagyobb elődjénél, a hetes Golf kombijánál, a karosszéria 6,6 centiveé lett hosszabb, most 4,633 méteres.

Nem csak a hátsó túlnyúlást növelték meg, hanem a tengelytávot is (2,686 méteresre), ezért a hátsó üléseken közel 4,8 centivel több lábtér fogadja az utasokat, mint a régi kombiban (vagy az új ferdehátúban). Igaz, a csomagtér csak 6 literrel lett nagyobb, most 611 literes, viszont ha lehajtják a hátsó üléseket, akkor a növekedés már 22 liter (így 1642 literes a tér).

A karosszéria a B-oszlopig tökéletesen megegyezik az ötajtóséval, a különbségek utána kezdődnek. Sportosabb lett a tetővonal, mint a régi kombin, mivel már hátrafelé enyhén lejt, de annyira azért nem, hogy a hátul ülők fejtere érezhetően csökkenjen. Az alapáron LED-es hátsó lámpák nagyon hasonlítanak az ötajtóséhoz, viszont itt más a belső grafikájuk, és további különbség, hogy a rendszám a hátsó ajtón, és nem lent, a lökhárítón van.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.