Az előre menekülést választja a német túraautó-bajnokság

GT3-as autókra vált a sorozat, lesz klasszikus és elektromos autók versenye is.

A DTM német túraautó-bajnokság jövője is megkérdőjeleződött, miután a Mercedes-Benz után az Audi is bejelentette a visszavonulását, így egyedül a BMW maradt elkötelezett a bajnokság iránt. A szervező ITR az előre menekülést választja, radikálisan átalakítva a versenysorozatot. Az egyedi versenyautók helyett egyszerű GT3-as kategóriájú versenyautókkal lehet majd indulni a sorozatban – jelenleg 52 homológ versenyautó van –, ami sokkal olcsóbbá teszi a részvételt, így privát csapatok is rajthoz állnak majd.

Nem csak a csapatoknak, de a nézőknek is kedvez az ITR azzal, hogy a jövőben a versenypályán egy hétvégén négy különböző kategória küzdelmeit kísérhetik majd élőben. A DTM Classic futamokon a régi versenyautók állnak majd rajthoz, a DTM Trophy-ban fiatal pilóták küzdenek majd egymással. 2023-tól aztán útjára indítják a DTM Electric sorozatot, amelyben 1200 lóerős elektromos autók csatáznak.

A teljes cikket IDE kattintva olvashatják!

Ikarus és Rába buszok búcsúztak a kisalföldi megyeszékhelyen

Hogy idáig jussunk, bő évtizedet kellett várni. A Mercedes buszok előtt – az ezüstnyilak kifejezés már nem állja meg a helyét, hisz az új csuklósok színe szürke – a győri autóbuszpark 2010-ben fiatalodott utoljára. A tízes évtized utolsó hónapjaira a győri buszok átlagéletkora karcolta a 20 évet. A buszokban nem volt utastéri klíma, ami a nyári kánikulában versenyképtelenné tette a szolgáltatást. Télen a buszok fűtésével akadt sűrűn baj. Hiába kerültek napi szinten felszínre a problémák, az előző győri városvezetés nem volt hajlandó mélyebben a zsebébe nyúlni a gondok orvoslására. 2019 szeptemberében csúcsosodott ki a helyzet, amikor 24 nap alatt 680 helyi buszjárat maradt ki a városban. Dominóként dőltek a buszok a sofőrök hiánya és az öreg járműpark miatt.

Miután az ÉNYKK beolvadt a Volánbuszba, a fővárosi központú szervezet gyorsan próbálta a győri áldatlan állapotokat rendezni. A kimaradó járatok számát tavaly novemberre átlagosra stabilizálták, majd 2020 elején átcsoportosítottak 17 darab féléves, modern Mercedes-Benz 628 Conecto típusú szóló buszt Kecskemétről Győrbe.

Tovább...

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.