Az első Mercedes 120 éve gördült ki az utcára

Emil Jellinek 1900. novemberében ment ki először a közútra az igényei szerint épített autóval.

Emil Jellinek ügynökként került kapcsolatba a Daimler-Motoren-Gesellschafttal, felvásárolta a cég autóit, amelyeket aztán ismeretségi körében értékesített.

1900-ban aztán megrendelőként is fellépett a Nizzában élő üzletember, kifejezetten az ő utasításai alapján a korábbiaknál karcsúbb, erősebb és gyorsabb autót épített a DMG, amely először 1900. november 22-én gördült ki próbaútra.

A prototípus műszakilag már készen volt, a nyitott karosszériából még csak az első üléssor készült el.

Meggyőző teljesítményt nyújtott az autó, a gyár pedig a megrendelő lánya után a Mercedes nevet adta a 35 PS típusnak, amelynek első példányát aztán 1900. december 22-én szállította le Jellinek lakhelyére, a nizzai Promenade des Anglais 54. szám alatt található villába.

A teljes cikket IDE KATTINTVA érheti el.

Mint a nagyok – Mercedes-Benz GLA 200 d SUV teszt

Nem egy példát láttunk már a történelemben arra, hogy egy viszonylag sikeres autómárka gyorsan el tudja veszíteni jelentőségét azzal, ha megöregszik a vásárlóközönsége. A Mercedes vezetősége viszont mindig jól érezte, hogy mikor jön el az a pont, amikor nyitni kell, amióta pedig Gorden Wagener dizájnerzseni csapata rajzolja a stuttgarti modelleket, egyre több a trendi típus. És mivel lehet megszólítani manapság a fiatalokat? Nem hagyományos limuzinokkal és kombikkal, hanem olyan divatos szabadidő-autókkal (SUV), mint a GLA második kiadása.

A kissé esetlen külső már a múlté, arányos, jó kiállású autó az újdonság, amely ugyan 1,4 centivel kurtább elődjénél, de három centivel szélesebb és tízzel magasabb. Ezek után természetes, hogy a fejtér jelentősen nőtt, 190 centis magassággal is jól el lehet férni hátul – még úgy is, hogy a panorámatető sok helyet rabol! Szóval meglepően tágas az újdonság, és ha árnyalatnyival puhább tömésűek lennének az ülések, gyakorlatilag ugyanazt a komfortot hozná, mint a nagyok.

Aztán ahogy elkezdi az ember felfedezni a belteret és az egyes funkciókat, világossá válik, hogy nem spóroltak semmin. Manapság, amikor már a legtöbb autóban a hűtővíz hőfokjelzőt is elhagyják, itt még a váltóolaj hőfokát is előhívhatjuk a tűéles és szinte végtelen konfigurációs lehetőséget adó kijelzőről. De említhetjük a kormányon lévő érintésérzékeny kis felületeteket, vagy akár a hangulatvilágítást, amelyek mind gondos munkáról árulkodnak.

Tovább

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.