Az FX szellemiségét viszi tovább az Infiniti QX55

Új szabadidő-kupét mutatott be az Infiniti márka, amivel 2021 tavaszán lépnek majd piacra Észak-Amerikában.

Nagyot szólt a maga idején az Infiniti FX modellje, amelyből olyan sokat importáltak Európába, hogy végül hivatalosan is elkezdték nálunk forgalmazni a Nissan prémiummárkáját. Idő közben mintha kifulladt volna a lendület, az Infiniti búcsúzott Európából, és az új szabadidő-kupé, a QX55-ös is visszafogottabb lett – írja az Autó-Motor.

A márkaarculatnak megfelelő hatalmas méretű hűtőráccsal kezdődik minden, egyedi képet adnak sötétben a LED-es lámpák, kurta a hátsó rész. Van egy felső (8 col képátló) és egy alsó (7 col képátló) érintőképernyő is a műszerfalon, és rengeteg USB-csatlakozót helyeztek el különböző pontokon. Bent egyébként lendületesebb a vonalvezetés, mint a karosszéria külsején.

Egyedüli motorként a változó kompressziójú 2,0 literes turbómotorral adják majd az Infiniti QX55-öst, a csúcsteljesítmény 268 lóerő, a maximális nyomaték 380 Nm, ez az erő fokozatmentes automatikus váltón és elektronikusan vezérelt összkerékhajtáson keresztül jut el a talajra.

A cikk teljes tartalma IDE kattintva érhető el.

Kivonul az Infiniti Európából

Kelet-Európában pár piacon még maradnak, egyébként az észak-amerikai és kínai piacra koncentrál a Nissan prémiummárkája, az Inifniti.

Átszervezi tevékenységét a Hong Kong-i székhelyű Infiniti márka, feladja az európai piac meghódításáról szóló terveket és tulajdonképpen kivonul a kontinensünkről – néhány Kelet-Európai piacon még megvásárolhatóak lesznek az autói – a jelentős növekedési potenciállal bíró Észak-Amerikai és kínai piacra koncentrálnak a jövőben. A korábbi bejelentéseknek megfelelően felhagynak a dízelekkel, 2021-től elektrifizálják a választékot és még több szabadidő-autót dobnak piacra, növelik az integrációt a Nissan márkával, ami fokozottabb műszaki együttműködést jelent. A Nissan brit gyárában már júniusban leállnak a Q30/QX30 gyártásával, az ott dolgozó 250 munkás sorsáról nincs hivatalos információ – az üzemben épp azt fontolgatják, hogy három- helyett kétműszakos termelésre állnak át, ami a Nissan gyártósoroknál 400 munkahely megszűnését jelentené.

Az Infiniti márka 11 év alatt mindössze 60 ezer autót értékesített Európában, azért döntöttek a kivonulás mellett, mert úgy ítélték meg, hogy a realizált darabszámok mellett nem éri meg a ráfordítást az egyre szigorúbb károsanyag-kibocsájtási és fogyasztási előírásokhoz való igazodás. Hivatalosan 2020 elején szüntetik be az Infiniti márka forgalmazását, a terméktámogatás ez után is megmarad, az ügyfelek bővebb információkat az autómárka weboldalán, illetve a hétköznap 9-18 óra között hívható 06-1/550-79-45-ös telefonszámon tudhatnak meg a változással kapcsolatban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.